Show simple item record

dc.contributor.advisorAlat, Kazım
dc.contributor.authorYiğit, Nilüfer
dc.date.accessioned2021-05-08T10:42:17Z
dc.date.available2021-05-08T10:42:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673679
dc.description.abstractTeknolojik gelişmeler ve mobil aletlerin yaygınlaşması ile birlikte dijital oyunlar çocukların hayatında önemli bir yer edinmiştir. Teknolojik aletlerin çocuklar için de kolay erişilebilir hale gelmesi çocukların oyun tercihlerini bu aletler aracılığı ile dijital oyunlardan yana kullanmalarına neden olmaktadır. Özellikle erken çocukluk döneminde dijital oyunların çocuklar üzerinde göz ardı edilmeyecek etkilere sahip olduğu bilinmektedir. Bu etkiler çocukların dijital oyun alışkanlıkları doğrultusunda farklılıklar göstermektedir. Erken çocukluk dönemi dijital oyun oynama alışkanlıklarını en iyi değerlendirebilecek kişiler anne/babalardır. Bu sebeple araştırmada erken çocukluk dönemi çocukların dijital oyun oynama alışkanlıklarına ilişkin anne/babaların çocuklarının dijital oyun alışkanlıkları hakkındaki görüş ve uygulamalarını incelemek hedeflenmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden anket seçilerek toplam 590 veliye ulaşılmıştır. Araştırmanın evrenini Samsun il merkez ve ilçelerinde bulunan 3-7 yaş arası çocuğu olan ve çocukları okul öncesi ve ilkokul birinci sınıfa devam eden anne/babalar oluşturmaktadır. Veri toplamak için anket geliştirilmiştir. Ankette yer alan maddelerin hazırlanmasında, alanyazında yer alan ilgili araştırmalardan yararlanılmış olup, öncelikle problem durumu tanımlanarak ve ilgili değişkenler belirlenerek geliştirilmiştir. Anne/babalara Ebeveyn ve Çocuk Bilgi Formu, Dijital Oyun Oynama Alışkanlıkları Anketi, Anne/Baba Görüş ve Uygulamaları Soru Formu, Dijital Oyun Oynamanın Etkileri Hakkındaki Görüş Formu olarak dört bölümden oluşan bir ölçme aracı uygulanmıştır.Araştırma bulgularına göre erken çocukluk dönemi çocukların büyük çoğunluğunun (%81.52) dijital oyun oynamaya çok uzun zaman ayırdıkları ve oyun oynama araçlarının sırasıyla cep telefonu, tablet ve bilgisayar olduğu belirlenmiştir. Anne/babaların eğitim düzeyinin yanı sıra dijital oyun oynama alışkanlıklarının çocuklarının oyun oynama alışkanlıklarına etki etmektedir. Ayrıca ebeveynlerin eğitim düzeyinin düşük olması ve dijital oyun oynama durumları çocuklarının dijital oyun oynama alışkanlıklarına ilişkin görüş ve uygulamalarına olumsuz yönde etki ettiği görülmüştür. Anne/babaların dijital oyunların süresi, içeriği, türü gibi konularda desteğe ihtiyaçlarının olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractWith the development of technology and the use of mobile tools that became popular, mobile tools have been playing an important role in children's daily life. Technological devices that have been now easily accessible for children are the reason for the increase in population of kids that have been playing digital games. It is known that digital games have a huge impact on kids during their early childhood. Depending on the habits of the child the effects are known to be different. The best people to judge the effects of digital games on children are their own parents. Due to this reason, the early childhood effects of games on children and the role parents play (what parents think and their implementations) is the target research of this project. During this research quantitative analysis has been chosen and 590 parents have been surveyed. The target population of the study is in Samsun and Samsun's cities. This population includes parents of children between ages 3-7. These are parents of preschool children and kids who have started grade 1. To reach some data about digital games and children, a survey has been developed. During the preparation of this survey, first the problem situation has been developed and then secondly relevant changes have been identified. There were four methods of measuring tools used in this questionnaire for parents (mothers and fathers), they are: -Informative form for parents about children, -digital gaming habits survey, -parents thoughts and implementation on children form, and finally the effects of digital gaming on children forms. As obtained from the results of this survey it is seen that 81.52% of children spent their time playing digital games. The orders of technological devices used are: mobile phones, tablets and computers. The education level of parent's and their habits of digital gaming is what is effecting the child gaming time most. Furthermore, parents with low educational levels are affecting their application/implementations and their thoughts on their children's gaming negatively. From the research made it could be said that: parents need to be educated and supported on digital gaming topics such as duration, contents and similar topics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleErken çocukluk dönemindeki çocukların dijital oyun oynama alışkanlıklarına ilişkin anne/baba görüş ve uygulamaları
dc.title.alternativeParental views and practices on digital gaming habits of children in early childhood period
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-16
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10292296
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid594464
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess