Yabancı dil, kültür ve sosyal uyum bağlamında erasmus programı: Ondokuz Mayıs Üniversitesi örneği
dc.contributor.advisor | Bakır, Nevzat | |
dc.contributor.author | Tetik, Berkay | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:16Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-15 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673674 | |
dc.description.abstract | Avrupa Birliği eğitim politikaları, Avrupa Birliği eğitim ve gençlik programları tarihçesi, Erasmus+ çatı programı, dil-kültür ilişkisi ve sosyal uyum konuları ile ana hatları oluşturulan bu çalışmada Erasmus+ çatı programı altında bulunan Erasmus Programı'nın faaliyet alanları içinde en önemli yeri tutan `öğrenci öğrenim hareketliliği` araştırma gereği özellikle incelenmiştir. Erasmus Programı temel amacı Avrupa'da yükseköğretimin kalitesini arttırmak ve Avrupa boyutunu güçlendirmek olan, ayrıca yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik eden bir AB programıdır. Program üniversiteler aracılığıyla ülkelerarası ortaklığı ve dayanışmayı teşvik ederek, öğrencilerin ve eğitimcilerin Avrupa'da karşılıklı değişimini sağlamaktadır. Araştırmada öğrencilerin düşünce ve deneyimleri irdelenerek Erasmus Programı'nın yabancı dil, kültür ve sosyal uyum bağlamında Erasmus öğrencilerine yaptığı katkılar ve yine aynı bağlamlarda öğrencilerin karşılaştığı problemleri tespit etmek ve problemlere yönelik çözüm önerileri sunmak hedeflenmiştir. Bunun için Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nde farklı bölümler ve kademelerde öğrenim görmekte olan ve 2017-2018 Eğitim – Öğretim yılında Erasmus Programı'na katılmış 55 öğrenciye anket uygulanmış ve veriler spss programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre verilen hibe yetersiz kalmıştır ve öğrenciler maddi sıkıntı çekmişlerdir. Bulundukları ortama uyum sağlama sürecinde ilk başlarda önyargılı ve ırkçı tutumlarla karşılaşan ve kendileri de önyargılı ve çekingen davranan öğrenciler kültür şoku yaşamış olsalar da kısa bir süre sonra yeni arkadaşlar edinip kültürel alışverişte bulunarak sosyal uyum sağlamışlardır. Böylelikle ilk zamanlarda yabancı dil bağlamında aynı dilin farklı aksan ve alışılagelmemiş şekilde kullanılmasından, ayrıca da eğitim dili ile yerel halk dilinin farklı olmasından kaynaklı yaşadıkları problemleri kısa sürede aşmış ve gittikleri ülkelerde dillerini yeterince geliştirmişlerdir. Öğrenciler bazı problemlerle karşılaşmış olsalar da genel anlamda bakıldığında programdan memnun kalmış ve beklentileri karşılanmıştır. | |
dc.description.abstract | This study, outlined by educational policies of the European Union, history of the European Union Education and Youth programs, Erasmus+ framework, language and culture relationship as well as social compatibility, particularly investigates Student Mobility for Studies program, an important field of activity within the scope of Erasmus+ Programs. The main purpose of Erasmus program, a program of EU that encourages higher education institutions to cooperate, is to raise the quality of higher education in Europe and strengthen the Europe dimension of it. The program provides a platform for students and academics to go on exchange in Europe by promoting partnership and solidarity among countries through universities. The present research aims to identify the contributions of Erasmus Program on Erasmus Students concerning their development of foreign language skills, cultural and social compatibility as well as problems during the exchange period, and to propose solutions regarding these problems. For this purpose, 55 students who participated in Erasmus+ Program during 2017-2018 Academic Year from different departments and cycles of Ondokuz Mayis University were surveyed and data was analyzed through the use of SPSS. The data showed that the grant was insufficient and students were strained financially. Students who faced prejudice and racist attitudes, and students who were prejudice and shy themselves experienced cultural shock in the initial phase of their adaptation period, however, they soon made new friends, cultural interactions and socialized. Thus, students' problems about foreign language, which stem from various dialects and unusual use of the same language, as well as difference between academic and every-day language were come over in a short time, and students developed local language proficiency sufficiently. In general, although students faced various problems, they were satisfied with the program and their expectations were met. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yabancı dil, kültür ve sosyal uyum bağlamında erasmus programı: Ondokuz Mayıs Üniversitesi örneği | |
dc.title.alternative | Erasmus program in the context of foreign language, culture and social compatibility: Example of Ondokuz Mayis University | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-15 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Erasmus | |
dc.subject.ytm | Erasmus student exchange programme | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Social adjustment | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Samsun | |
dc.identifier.yokid | 10231951 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 553054 | |
dc.description.pages | 139 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |