Show simple item record

dc.contributor.advisorUludağ, Zekeriyya
dc.contributor.authorAteş, Şefik
dc.date.accessioned2021-05-08T10:42:13Z
dc.date.available2021-05-08T10:42:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673659
dc.description.abstractBu çalışmada, Erken Cumhuriyet Dönemi Türk milli eğitim sisteminin oluşmasında idealizm ve romantizmin etkileri analiz edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada Erken Cumhuriyet Döneminin genel siyasi, sosyo-kültürel, ekonomik ve eğitim alanındaki gelişmeleri Türk milletinin kendine has oluşturduğu bir muhteva çerçevesinde izah edilmiştir. Buna bağlı olarak eğitimle doğrudan ilintili yasal ve kültürel çalışmalarla dönemin eğitim çerçevesi çizilmiştir. Özellikle Erken Cumhuriyet Döneminde eğitim için belirlenen amaç ve hedefler yani yeni değerler ve prensipleri düşünce ve ruhlara yerleştirme, benimsetme ve devamlılığını tesis etme, milli ve manevi değerleri nesillere aktarma eğitimin başat hedefi olarak görülmüştür. Eğitimle öğrencinin devletine sadakat ile bağlanmasına katkı sağlama, ona vatan sevgisinin kutsallığını benimsetme, öğrencide milletine ve memleketine karşı hizmet duygusunu geliştirerek, bireyleri milli bir kimlik ve milli idealler etrafında birleştirme amaçlanmıştır. Eğitim programlarında Cumhuriyet erdemlerine ve milli kültüre yer verilmiş, devlet eliyle eğitim zorunlu hale getirilmiş ve eğitim devletin asli görevi olarak görülmüştür. Çanakkale ve Millî Mücadele gibi savaşlar sonrası ortaya çıkan coşku ve heyecan dolu atmosferle yaşam koşullarını değiştirme ve yenileştirme isteği, bunlara bağlı olarak oluşan milliyetçilik mefkuresi devletin bütün politikalarında işlenmiştir. Önemli olarak görülen bir diğer husus ise milletin yaşanan olumsuzluklardan ancak milli eğitimle kurtulabileceği düşüncesi Erken Cumhuriyet Dönemi eğitiminde en çok göze çarpan özelliklerdendir. Belirtilen bütün özelliklerin eğitimde işlenmesi idealizm ve romantizm akımlarının Erken Cumhuriyet Dönemi Türk Milli Eğitimine katkısı ifade edildiği üzere açıktır ve çalışma da bunları ortaya koymaktadır.
dc.description.abstractIn this study, the effects of idealism and romanticism in the emergence of the Turkish national education system in the early republican period were attempted to be analyzed. In the study, the general political, socio cultural, economic, and educational changes in the Early Republican Period have been explained within the unique context formed by the Turkish nation. The educational framework of the period has been explained through legal and cultural efforts directly related to education. Especially in the Early Republican Period, forming a place for the educational aim and goals (i.e. new values and principles) in the hearts and minds of people, ensuring the continuity of those goals by helping people embrace those, and transferring national and spiritual values to new generations have been seen as the dominant goal of education. Education aimed at contributing to a student to loyally commit his/her state, helping the student embrace the sanctity of patriotism, developing a sense of service to one's people and country, and uniting individuals around a national identity and national ideals. The merits of the Republic and national culture were included in education programs, public education became mandatory, and education was seen as a elemental duty of the state. Through the exciting and joyful atmosphere emerging after wars such as the Gallipoli and National Independence wars, a desire to renew and change living conditions has formed, and the resulting nationalistic ideals were applied to all state policies. Another important subject is the thought that the nation could only save itself from the negative conditions through national education, and this is one of the most notable characteristics of education in the Early Republican Period. All of those characteristics being processed in education made the effects of idealism and romanticism on the Turkish national education system in the early republican period obvious, and this study asserts those facts.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleErken Cumhuriyet Dönemi Türk milli eğitim sisteminin oluşmasında idealizm ve romantizmin etkileri
dc.title.alternativeThe effects of idealism and romanticism in the emergence of the Turkish national education system in the early Republican Period
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-02
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish education system
dc.subject.ytmRepublican Period
dc.subject.ytmIdealism
dc.subject.ytmRomanticism
dc.subject.ytmNational education
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmNationalism
dc.identifier.yokid10249691
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553886
dc.description.pages211
dc.publisher.disciplineEğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess