Show simple item record

dc.contributor.advisorBarut, Yaşar
dc.contributor.authorDemirelli, Mehmet Akif
dc.date.accessioned2021-05-08T10:42:12Z
dc.date.available2021-05-08T10:42:12Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673655
dc.description.abstractBu araştırmada ortaokul öğrencilerine uygulanan Atılganlık Eğitiminin öğrencilerin sosyal, duygusal öğrenme becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırmaya 25(13K-12E) deney 25(13K-12E) kontrol grubu olmak üzere 50 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Eğitimin duyurusu okullarda afişlerle yapılmış ve öğrenciler gönüllü olarak eğitime başvurmuşlardır. Öğrenciler 10 oturumluk Atılganlık Eğitimine katılmışlardır. Katılımcıların sosyal, duygusal öğrenme becerilerini ölçmek için Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri Ölçeği (SDÖBÖ) kullanılmıştır. Uygulama öncesinde deney ve kontrol gruplarının öntest puanlarını analiz etmek amacıyla bağımsız örneklemler için t testi, uygulama sonrasında deney ve kontrol gruplarının ön test-sontest puanları farkını analiz etmek için bağımlı örneklemler t testi kullanılmıştır. Sonuç olarak `atılganlık eğitimi` öğrencilerin sosyal ve duygusal öğrenmelerine, iletişim becerileri ve stres düzeylerine anlamlı şekilde etki ederken, problem çözme ve kendilik algılarına anlamlı şekilde etki etmemiştir.
dc.description.abstractIn this research, the effect of Assertiveness Training applied to secondary school students on social and emotional learning skills of students was investigated. 25 (13 female - 12 male) experimental group, 25 (13 female - 12 male) control group, totally 50 secondary school students participated in this research. The announcement of the training was made with the posters in the schools and the students applied for the education voluntarily. The students participated in Assertiveness Training consisted of 10 sessions. The Social Emotional Learning Skills Scale (SDQAS) was used to measure participants' social and emotional learning skills. In order to analyze the pretest points of the experimental and control groups, t test was used for independent samples and after the application, to analyze the difference of pretest-posttest scores of the experimental and control groups dependent samples t test was also used. As a result, while Assertiveness Training significantly influenced students' social and emotional learning, communication skills and stress levels, it had no significant effect on their problem solving and self-perceptions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAtılganlık eğitiminin ortaokul öğrencilerinin sosyal duygusal öğrenme becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of assertiveness training on social emotional learning skills of secondary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-30
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAssertiveness
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmAchievement in learning
dc.subject.ytmEmotional skills
dc.subject.ytmSocial-emotional skills
dc.subject.ytmSocial skill
dc.identifier.yokid10248546
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid553814
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess