İmam hatip okulları`nın Türk eğitim tarihindeki yeri
dc.contributor.advisor | Aydın, Mehmet | |
dc.contributor.author | Ortahisar, Suat | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:11Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673650 | |
dc.description.abstract | İmam Hatip Okulları, Türk Eğitim Tarihi'nde önemli bir yere sahiptir. İmam Hatip Okulları mesleki eğitim vermekte ve buna ek olarak öğrencileri geleceğe hazırlamaktadır. Dini açıdan eğitim ile dünya hayatı eğitimini birlikte vermekte olan bu kurumlar, Türk Eğitim Tarihi boyunca oldukça tartışmalı süreçler geçirmiştir. Kurulduğu dönemden günümüze kadar Türk Eğitim Tarihinde farklı isimlerle var olmuştur. Osmanlılar döneminde Medresetü'l Eimmeti Ve'l hutebâ,1924 yılında İmam Hatip Okulları, 1949 yılında İmam Hatip Kursları olarak kurulan ve adlandırılan İmam Hatip Okulları halen varlığını sürdürmektedir. Bu tez çalışmasında İmam Hatip Okulları'nın geçmişten günümüze durumu ele alınacak ve Türk Eğitim Tarihi'ndeki Yeri ortaya koyulacaktır. Bunun için İmam Hatip Okulları kuruluşundan günümüze kadar ki durumu verilecektir. | |
dc.description.abstract | The Imam Hatip schools had an important place in the history of education in Turkey. Imam Hatip schools provide vocational education and in addition prepare students for future. These schools, which provide religious life education with world life education, have been very controversial throughout Turkish Education History. The Imam Hatip Schools, which have existed with different names in the History of Turkish Education since the Ottoman period, live the most beautiful period of our time. Medresetü'l vel Huteba during the Ottoman Period, Imam Hatip Mektepleri in 1924, and which were established and named as Imam Hatip Okulları in 1949, still exist. In this thesis, the daily situation of the Imam Hatip Schools have been discussed and their place in Turkish Education History have been revealed. For this, day to day status of the Imam Hatip Schools have been given from its establishment. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İmam hatip okulları`nın Türk eğitim tarihindeki yeri | |
dc.title.alternative | Place in the history of Turkish education schools imam hatip | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-17 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | İmam hatip high schools | |
dc.subject.ytm | Religious Vocational secondary school | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Educational history | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | Turkish education history | |
dc.subject.ytm | İmam hatips | |
dc.subject.ytm | Theological schools | |
dc.subject.ytm | Religious education | |
dc.identifier.yokid | 10239973 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 553185 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |