Beşinci sınıf fen bilimleri dersi fen ve mühendislik uygulamaları ünitesinin öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Ocak İskeleli, Nazan | |
dc.contributor.author | Uzuner, Mustafa Necati | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:10Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:10Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673648 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, 5. sınıf Fen Bilimleri dersi Fen ve Mühendislik Uygulamaları ünitesi öğretim sürecinin öğretmenlerin görüşleri alınarak değerlendirilmesi ve ünite öğretim sürecinin öğretmen görüşlerine etkisini belirlemektir.Araştırma nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik araştırma deseni kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmaya görüşleriyle konu olan 18 öğretmen gönüllülük esasına göre amaçlı örneklem yöntemiyle seçilmiştir. Öğretmenlere ünite süreci öncesi ve sonrası yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Bu formlarda öğretmenlerin ünite öncesi ve sonrası üniteye ve STEM eğitimine dair görüşlerini, süreçte yaşanan sorunları, ünite sürecine dair önerilerini içeren sorular bulunmaktadır. Görüşmelerden elde edilen veriler katılımcının izni dahilinde ses kaydı altına alınmış ve nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizine tabi tutulmuştur. İçerik analizi sonucunda ünitenin öğrencileri ve öğretmenleri yönlendirme bakımından yetersiz kaldığı; öğretmenlerin süreç öncesi Matematik, Görsel Sanatlar ve Teknoloji Tasarım branşlarından yardım almayı düşündükleri fakat süreç içerisinde diğer branş öğretmenlerinden yardım almadıkları; öğretmenlerin ünite sürecine ağırlıklı olarak internet kaynaklarından hazırlandıkları; ünitenin yıl içerisindeki yerine ilişkin çoğu öğretmenin olumsuz görüş bildirdikleri; çalışma grubu öğretmenlerinin büyük bir çoğunluğunun STEM kavramı ile doğrudan ya da dolaylı olarak müfredat sayesinde tanıştıkları, öğretmenlerin STEM tanımına ilişkin ünite öncesine göre ünite sonrası herhangi bir değişiklik oluşmadığı sonuçları ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda ünitenin yıl içerisine yayılması, öğretmenlere STEM eğitimi konusunda eğitim verilmesi, STEM eğitiminin bütün öğretim kademelerine yayılması gerektiği, Fen ve Mühendislik Uygulamaları ve benzer ünitelerin öğretmeni daha açık bir şekilde yönlendirmesi gerektiği ve STEM kapsamındaki ünitelerin farklı branşlarda da yer alması gerektiği önerilerinde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this research was the evaluation of teaching process science and engineering applications unit in science lesson for 5th grades by taking teachers' opinions and determining the effect to teachers' opinions of unit teaching process. This research was conducted by using phenomenologic research design from qualitative research types. The research was applied in Vezirkopru country of Samsun province where both the social economic status is lower than the other countries and farther to the city center. 18 working group teachers mentioning opinions of them at this research were chosen with the purposive sampling method according to basically voluntering. Semi-structured interview form was applied to these teachers before and after the unit process. There were the teachers' opinions about STEM education and the unit before and after the unit, problems encountered during process, questions containing suggestions about the unit process in these forms.The data taken from interwievs was saved within the scope of participants' permission and it was subjected to content analysis method from qualitative data method. As a result of content analysis, they were appeared that the unit was inadequate in terms of guidance of students and teachers. Although these teachers thought getting help from math, art and technology design branches, they weren't getting none help from any branches inside process. Besides, they are being prepared to unit process from mainly internet sources. And also, they reported many teachers' negative opinions related to the unit's situation in an academic year. A clear of majority of the working group teachers encountered with STEM subject directly or indirectly through curriculum. There wasn't any change before and after the unit about the teachers' STEM descriptions but later, it was shown up that there were certain changes inside the category every passing second. In the directon of these results, these suggestions need to be found that the unit should be spread at regular intervals in a year, as well the teachers should be educated about STEM, and STEM education need to be distrubuted at all teaching grades. Besides, Science and engineering applications and similar units have to get the teachers directed more clearly. Finally, units related to STEM need to be taken part at different branches, too. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Beşinci sınıf fen bilimleri dersi fen ve mühendislik uygulamaları ünitesinin öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The evaluation of teachers' opinions in terms of science and engineering applications unit in science lesson at 5th grades | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-28 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | STEM | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.identifier.yokid | 10274065 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 584104 | |
dc.description.pages | 153 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |