The effects of teacher-centered and learner-centered classrooms on foreign language speaking anxiety
dc.contributor.advisor | Şenel, Müfit | |
dc.contributor.author | Duran Gerçekcioğlu, Özge | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:06Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673631 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı yabancı dil konuşma kaygısı üzerinde öğrenci ve öğretmen merkezli sınıfların etkisini göstermektir. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi isteğe bağlı hazırlık sınıfından toplam kırk dört öğrenci gönüllü olarak çalışmaya katılmıştır. Öğrenciler deney ve kontrol grubu olarak ikiye ayrılmıştır. Kontrol grubunda öğretmen merkezli yaklaşım kullanılırken, deney grubunda öğrenci merkezli yaklaşım kullanılmıştır. Her iki gruptaki çalışmanın başında ve sonunda Yabancı Dil Sınıfı Kaygı Anketi uygulanmıştır. Bu testlerden alınan veriler SPSS aracılığıyla analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen verilere göre, sekiz haftalık öğretmen merkezli eğitimden sonra kontrol grubundaki öğrencilerin kaygı seviyeleri düşmemiştir. Diğer yandan, deney grubundaki öğrencilerin konuşma kaygısı seviyeleri sekiz haftalık öğretmen merkezli eğitimden sonra önemli ölçüde düşmüştür. | |
dc.description.abstract | The purpose of that study is to show the effects of teacher-centered and learner-centered classrooms on foreign language speaking anxiety. A total of forty-four students in prep class of Tokat Gaziosmanpaşa University optional preparation class voluntarily participated in the study. The students were divided into two groups as experimental and control group. Learner-centered approach was used in experimental group, whereas teacher-centered approach was used in control group. The students in both groups were given foreign language classroom anxiety scale (FLCAS) at the end of the experiment. The data obtained from these tests were analysed through SPSS 21 statistical program for Windows package software. According to the data obtained from the experiment, anxiety levels of the students in control group did not decrease after eight weeks at teacher-centered classroom. On the other hand, speaking anxiety levels of the students in experimental group significantly decreased after eight weeks at learner-centered classroom. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The effects of teacher-centered and learner-centered classrooms on foreign language speaking anxiety | |
dc.title.alternative | Öğretmen ve öğrenci merkezli sınıfların yabancı dil konuşma kaygısı üzerindeki etkileri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-22 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Speech anxiety | |
dc.subject.ytm | Language anxiety | |
dc.identifier.yokid | 10263328 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 581201 | |
dc.description.pages | 64 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |