Resim-iş eğitiminin yabancı dilde sözcük öğretimine katkısı ve öğretim programları açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Türker, İbrahim Halil | |
dc.contributor.author | Şahinbaş, Umut | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:06Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673630 | |
dc.description.abstract | Resim-İş Eğitimi dersinin diğer disiplinlere katkısı olduğu bilinen bir konudur. Budersin içeriği ve genel amaçları gereği diğer öğretim programlarıyla yakın ilişkiiçerisindedir. Derslerde, resim ve çizim ile öğretim tekniklerinin kullanılmasıöğretmen ve öğrenciler açısından ne boyutta bir yarar sağlayabileceği ise süreklitartışılan bir konudur. Eğitim dünyasında öğretmen ve öğrenci açısından görselöğrenmenin öneminin ne kadar bilindiği ve çoklu zekâ kuramları doğrultusunda görselöğrenen bireyler için bu tarz bir eğitimin, bireyin öğrenim yaşantısına ne boyutta birkatkı sağlayacağı konuları bu araştırmanın temel konularındandır. Bu nedenle yapılanbu araştırmada yabancı dil öğretmenlerine sunulabilecek bir resim eğitiminin, yabancıdil öğretim ve öğrenim sürecinde hem öğrenci hem de öğretmen açısından ne kadaryararlı olabileceği konusu incelenmiştir. Ondokuz Mayıs Üniversitesi'ndeki YabancıDil ve Resim-İş Eğitimi bölümlerinde eğitim alan öğrenciler dikkate alınarak, her ikiöğretim programı incelenmiş, disiplinler arası bağın önemi ve bu bağın iki disiplinarasında nasıl ilerleyebileceği konusu irdelenmiştir. Yabancı Diller Bölümü (İngilizceve Almanca) 3 ve 4. sınıf toplam 100 öğrenciye 20 sorudan oluşan Likert tipi bir anketuygulanarak konu ile ilgili düşünceleri sorulmuştur. Araştırmada toplanan veri vebilgilerin ışığında Resim-İş Eğitimi dersinin Yabancı Dil dersleriyle ne kadar yakından ilişkili olduğuna açıklık getirilmiştir. Yabancı Dil derslerinde görsel öğrenme yetisinesahip bireyler için çizim ile sözcük öğretiminin etkisi gösterilmeye çalışılmıştır.Uygulanan anket ile olası bir resim eğitiminin ihtiyacı ölçülmüş ve bu eğitim ileyabancı dil eğitiminin niteliğinin ne boyutta artabileceği konusu gösterilmeyeçalışılmıştır. Son olarak çalışma ile dil eğitiminde sözcük öğretimini desteklemek vedaha etkili kılmak adına üniversite düzeyinde Yabancı Dil bölümü öğrencilerineuzmanlar tarafından hazırlanacak bir program yardımıyla Resim-İş eğitimiverilmesinin yararlı olabileceği sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | Painting is a subject known to contribute to other disciplines. This course is in closerelation with other educational programs due to the content and general objectives ofit. The use of teaching techniques with painting and drawing in the lessons is a matterof constant discussion in terms of teachers' and students' benefits. The importance ofvisual learning in terms of teachers and students in the world of education and the waysin which this kind of education contributes to the learning life of the individual arefundamental subjects of this research. Therefore, in this research, it has been examinedwhether a drawing education offered to foreign language teachers can be useful forboth students and teachers in foreign language teaching and learning process or not.Considering the students studying at Ondokuz Mayıs University in the ForeignLanguage and Visual Art Education departments at the university level, both educationprograms were observed, and the importance of the interdisciplinary connection andthe relationship between the two disciplines were examined. A total of 100 students inthe 3rd and 4th grades of the Department of Foreign Languages (English and German)were asked a Likert-type questionnaire consisting of 20 questions. In the light of thedata and information gathered in the research, it is clarified how closely the Visual ArtEducation course is related to Foreign Language courses. The aim of the study is toshow the effect of vocabulary teaching on foreign language lessons. The aim of thequestionnaire was to measure the need for a possible drawing education and todemonstrate the extent to which the quality of foreign language education wouldincrease. Finally, with the help of a program prepared by experts in order to supportand make more effective vocabulary teaching in language education, it was concluded that it would be beneficial to provide Visual Art education to foreign language studentsat the university level. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Resim-iş eğitiminin yabancı dilde sözcük öğretimine katkısı ve öğretim programları açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | The contribution of art education to vocabulary teaching in foreign language teaching and the analysis of it in terms of curriculum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-22 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10261481 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 580992 | |
dc.description.pages | 77 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı |