Resim-iş eğitimi programına kayıtlı lisans ve yüksek lisans öğrencilerinin resimlerdeki metafizik ögelerden çıkardıkları anlamlar
dc.contributor.advisor | Türker, İbrahim Halil | |
dc.contributor.author | Özen, Kemal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:05Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:05Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673628 | |
dc.description.abstract | Kökenleri beş bin yıl öncesine dayanan resimdeki metafizik ögeler 19. yy.'a gelindiğinde ressam Giorgio De Chirico tarafından kimlik kazandırılmış ve dünya sanat tarihinde yerini almış önemli sanat akımlarından biri haline gelmiştir. Bu çalışmada, ressamların zihinlerinden çalışma alanlarına sızan metafizik ögelerin geçmişi araştırılmış ve günümüze kadar süren bu izler takip edilmiştir. Özellikle sanatçı, sanat tarihçisi ve felsefe uzmanları tarafından yapılan yorumlara dayanarak resim sanat tarihini adeta çepeçevre sarmış olan 'metafizik' kavramı açıklanmaya çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, metafizik sanat, metafizik felsefe ve bu ikili arasındaki ilişki ile ilgili veriler; belge tarama (kitap, dergi, makale, yabancı kaynaklar vb.) ile internet ortamında veri tarama ve toplama teknikleri gibi araştırma yöntemleriyle toplanmış ve incelenmiştir. Gündelik yaşamımıza ve dolayısıyla sanat tarihinin de her aşamasına sızmayı başarmış metafizik kavramlarla geleceğin sanat eğitimcileri olacak olan Resim-İş Eğitimi programlarında okuyan lisans ve yüksek lisans öğrencilerinin ilgilerinin ne derecede olduğu merak konusu olmuştur. Bu merak ile hareketle Ondokuz Mayıs Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı'na kayıtlı lisans son sınıf ve yüksek lisans öğrencilerine özel olarak hazırlanmış 20 soruluk bilgi testi ile onların bu alana olan ilgi düzeyleri ölçülmeye çalışılmıştır. Uygulanan anketin verileri bilgisayarda SPSS for Windows 22.00 istatistik paket programı aracılığıyla `aritmetik ortalama`, `standart sapma`, `ki kare testi`, `Kruskal-Wallis testi`, `Mann-Whitney U testi` ve `t testi` istatistik analizleri kullanarak değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular neticesinde insanlık tarihinden bu yana hayatımızın içinde yer alan ve buradan insanlığın tüm yaratılarının içine sızmayı başarmış Metafizik kavramının sanat eğitimleri boyunca öğrencilere aktarımında eksiklik olduğu görülmüştür. Üniversitelerin uyguladığı ders müfredatında bu konuyu tamamen içeren bir ders içeriği eklenerek sanat tarihini çepeçevre sarmış bu kavramın öğrencilere aktarımında daha efektif bir yol izlenebilir böylelikle de öğrenciler baktıkları ya da üzerinde konuştukları sanat eserlerinin alt metin okumalarında daha isabetli yargılara varabileceği öngörülmüştür. | |
dc.description.abstract | The metaphysical elements in the painting, whose origins date back to five thousand years were given identity by the painter Giorgio De Chirico in the 19 th century and became one of the most important art movements in the world art history. In this study, the history of the metaphysical elements leaking from the minds of the artists to the workspaces has been investigated and these traces that have survived until today have been followed. In particular, based on the comments made by the artists, art historians and philosophy experts, the concept of metaphysics, which has encompassed the history of painting and art, was tried to be explained. For this purpose, the data related to metaphysical art, metaphysical philosophy and the relationship between these two were collected and examined by means of research methods such as documentation (books, magazines, articles, foreign sources, etc.) and data scanning and collecting techniques on the internet. It has been a matter of curiosity to the degree of interest of undergraduate and graduate students studying in Art Education Programs in metaphysical concepts that have succeeded to infiltrate our daily life and thus every stage of art history. With this curiosity, a 20-question test specially prepared for senior and graduate students enrolled in Ondokuz Mayıs University, Department of Fine Arts Education Department of Art Education tried to measure their level of interest. The data obtained from the questionnaire were analyzed through estimating means, standard deviations, chi-square test, Kruskal-Wallis test, Mann-Whitney U test, and t-test on SPSS for Windows 22.00. As a result of the findings, it has been seen that the concept of Metaphysics, which has been in our lives since human history and has managed to infiltrate all the creations of humanity, is lacking in transferring to students throughout art education. In the course syllabus of the universities, a course content that includes this subject completely is added and it is predicted that this concept, which has encompassed the history of art, can be more effectively transferred to the students so that the students can make more accurate judgments in the reading of the art works they are looking at or speaking on. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Resim-iş eğitimi programına kayıtlı lisans ve yüksek lisans öğrencilerinin resimlerdeki metafizik ögelerden çıkardıkları anlamlar | |
dc.title.alternative | Art teaching undergraduate and graduate students meanings extracted from metaphysical elements in paintings | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-25 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10268096 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 581903 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı |