Seramik eğitiminin ilköğretim çağındaki çocukların duyuşsal ve psikomotor gelişimine katkısının kuramsal altyapısal olarak açıklanması
dc.contributor.advisor | Türker, İbrahim Halil | |
dc.contributor.author | Koçak, Eyüp | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:05Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:05Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673626 | |
dc.description.abstract | Günümüz ve gelecek çağın bireylerinin özelliklerini tanımlamaya yönelik pek çok bilimsel çalışma ve tespit yapılmıştır. Yapılan bütün araştırmaların esasen, güzel bir dünya yaratmak için nitelikli insanlar yetiştirmeyi hedeflediği görülmektedir. Bireyin canlı bir organizma olarak doğuştan getirdiği yetenekler ve bu yeteneklerin doğumdan sonraki süreçte izlenmesini mümkün kılan bilimsel çalışmalar dikkate alındığında, yeteneklerin geliştirilmesi ve kişilik örüntüsünün ve karakterinin meydana gelmesinde en önemli çağın okul öncesi, ilk, orta ve lise çağı olduğu görülmektedir. Eğitim sisteminin ilk aşamasından başlayarak sanat eğitiminin amacı; çocukların sağlıklı, özgür, yaratıcı ve mutlu bireyler olarak yetiştirilmesidir. Ancak sanat eğitiminin bu görevini yerine getirebilmesinde yetişmekte olan bireyi sanatla buluşturmak ve sanat yoluyla onu yetiştirmek hususu dikkate değer bir konudur. Yetişmekte olan bireyin donanımı doğumdan ölüme kadar değişkenlik gösteren bir durumdur. Bu süreçte, yetişmekte olan bireylere verilecek olan seramik eğitimi ve çalışmaları pedagojik, sanatsal, fizyolojik ve psikolojik kapsamı, amacı ve uygulama yöntemlerini içeren bir süreci kapsamaktadır. Bu süreç, düşünme gücünü geliştiren, üç boyutlu kavrama, eleştirel düşünme, kavrama ve karar verme ve dünyadaki olgu ve olaylara daha kapsamlı bakabilme yeteneğini ortaya koyabilmektedir. Değişen ve gelişen dünya düzeninde bireylerin kendine bir yer bulabilmesi sağlıklı, mutlu ve üretken olabilmeleri açısından eğitimde seramik çalışmalarının hazırlayıcı etkisi yadsınamaz ölçüdedir. Sanat eğitimi içinde son derece önemli bir yere sahip olan seramik eğitimi, bireyin yaşamı boyunca devam eden psikomotor yetenekleri desteklemeye yönelik özellikleri nedeniyle okul öncesinden üniversiteye kadar eğitim programlarında yer almasını ve uygulanmasını gerektirecek sosyolojik, psikolojik ve daha önemlisi pedagojik kriterlere sahiptir. | |
dc.description.abstract | Many scientific studies and determinations have been made to define the characteristics of individuals of present and future ages. It is seen that all the researches are mainly aimed at raising a qualified individuals to create a beautiful world. Considering the innate abilities of the individual as a living organism and the scientific studies that make it possible to monitor these abilities after birth, it is seen that the most important age in the development of talents and the formation of personality pattern and character is preschool, primary, middle and high school ages. The aim of the art education starting from the first stage of the education system is raising children as healthy, free, creative and happy individuals. However, bringing the growing individual together with art and educating him through art is a remarkable issue for the art education to fulfill its task. The equipment of the growing individual is in a state of change from birth to death. In this process, ceramic education and studies to be given to growing individuals cover a process which includes pedagogical, artistic, physiological and psychological scope, aim and application methods. This process can reveal the ability to three-dimensional comprehension, critical thinking, comprehension and decision making and the ability to look at facts and events in the world more comprehensively which develops the power of thinking. The preparatory effect of ceramic works in education is undeniable in finding a place for individuals in a changing and developing world order for them to be healthy, happy and productive. Therefore, ceramic education, which has an important place in art education, has sociological, psychological and more importantly pedagogical criteria which will require planning and implementation from pre-school to university education programs because of its characteristics to support psychomotor abilities covering the first years of an individual's life process. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Seramik eğitiminin ilköğretim çağındaki çocukların duyuşsal ve psikomotor gelişimine katkısının kuramsal altyapısal olarak açıklanması | |
dc.title.alternative | Theoretical infrastructural explanation of the contribution of ceramic education to primary school children's affective and psychomotor development | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-25 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10267113 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 581819 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı |