Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Nevin
dc.contributor.authorÇelenk, Burcu
dc.date.accessioned2021-05-08T10:42:03Z
dc.date.available2021-05-08T10:42:03Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673618
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının ekolojik ayak izi farkındalık düzeylerinin belirlenmesi ve bazı değişkenler bağlamında değerlendirilmesidir. Çalışma 2017–2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Fen Bilgisi Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Yabancı Diller Eğitimi (Almanca, İngilizce ve Fransızca Öğretmenliği) ve Güzel Sanatlar Eğitimi (Resim ve Müzik Öğretmenliği) bölümlerinin 1. ve 4. sınıflarında öğrenim gören 410 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırma genel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın değişkenleri cinsiyet, sınıf, bölüm, yerleşim birimi, aylık gelir ve anne-babanın eğitim durumudur. Araştırmada veri toplama aracı olarak bir anket formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik teknikleri, değişkenlerin karşılaştırılmasında bazı boyutlar için parametrik, bazı boyutlarda ise parametrik olmayan testlerden faydalanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler incelendiğinde öğretmen adaylarının ekolojik ayak izi farkındalık düzeylerinin cinsiyet, yerleşim birimi ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre farklılık göstermediği sonucuna varılmıştır. Aylık gelir değişkeninde sadece enerji boyutunda farklılık görülmüştür. Anne eğitim düzeyi değişkeninde ise sadece su boyutunda farklılık görüldüğü saptanmıştır. Öğretmen adaylarının ekolojik ayak izi farkındalık düzeylerinde öğrenim gördükleri bölümün büyük bir etkiye sahip olduğu anlaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine ecological footprint awareness levels of the candidate teachers and to evaluate them in the context of some variables. Study was conducted with in the spring term of 2017-2018 academic year, candidate teachers who study in the 1st and 4th grades of the departments of Science Education, Social Studies Education, Primary School Teaching, Foreign Language Education (German, English and French Language Teaching) and Fine Arts Education (Painting and Music Education). The research was carried out in the general survey model. The variables of the study are gender, class, department, residential unit, monthly income and education of parents. A survey was used as a data collection tool. In the analysis of the data, descriptive statistics techniques, parametric for some dimensions and nonparametric tests in some dimensions were used to compare the variables. When the data obtained from the study were examined, it was concluded that the ecological footprint awareness levels of the candidate teachers did not differ according to gender, settlement unit and father's educational status. The monthly income variable only differed in energy size. On the level of mother education variable was found to differ only in water saving dimension. It was understood that the department where the students were educated in ecological footprint awareness level had a great effect.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının ekolojik ayak izinin bazı demografik değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of prospective teachers ecological footprint according to some variable
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-25
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10263587
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid582374
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess