Show simple item record

dc.contributor.advisorVarış, Yakup Alper
dc.contributor.authorAtalay, Serhat
dc.date.accessioned2021-05-08T10:41:59Z
dc.date.available2021-05-08T10:41:59Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673602
dc.description.abstractBu araştırmada, Güzel Sanatlar Lisesi Batı Müziği Çalgı Toplulukları Öğretim Programı'nda yer alan kazanımların gerçekleşme düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri incelenmiş, öğretmenlere uygulanan anket sonucunda elde edilen sonuçlara göre değerlendirme yapılmıştır. Türkiye'de bulunan 83 güzel sanatlar lisesinden 33 güzel sanatlar lisesinde 2018-2019 eğitim öğretim yılında batı müziği çalgı toplulukları dersini yürüten 33 öğretmene anket uygulaması yapılmıştır. Örneklem grubunu evrenden tesadüfü yöntemle ulaşılan 33 öğretmen oluşturmuştur. Araştırma verilerin toplanmasında kullanılan anket, `Kişisel Bilgi Formu`, `Batı Müziği Çalgı Toplulukları dersi kazanımlarının gerçekleşme düzeylerinin belirlenmesine yönelik öğretmen görüşleri` olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemleri olarak sayı, yüzde, ortalama, standart sapma kullanılmıştır. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında t-testi, ikiden fazla bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında Tek yönlü (One way) Anova testi kullanılmıştır. Anova testi sonrasında farklılıkları belirlemek üzere tamamlayıcı post-hoc analizi olarak Scheffe testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular %95 güven aralığında, %5 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, 11. ve 12. Sınıf Güzel Sanatlar Lisesi Batı Müziği Çalgı Toplulukları Dersinin Kazanımlarının gerçekleşme düzeyine yönelik öğretmen görüşlerinin puan ortalamalarının orta düzeyde, güzel sanatlar lisesinde çalışma süresi artıkça 11. Sınıf öğrencilerinin kazanımlarının gerçekleşme düzeylerine ait öğretmen görüşlerine ilişkin puanların arttığı, 12. Sınıf kazanımlarının gerçekleşme düzeyinde mesleki tecrübenin olumlu veya olumsuz bir etki yaratmadığı, bir veya iki öğretmenle yürütülen derslerde 11. ve 12. Sınıf kazanımlarının gerçekleşme düzeyinin, üç ve daha fazla öğretmenle yürütülen derslere göre anlamlı bir farklılık göstermemesine rağmen daha yüksek olduğu, çalgı toplulukları dersini 6 veya daha fazla yıl yürüten öğretmenlerin kazanımların gerçekleşmesi konusunda 1 ile 5 yıl arası yürüten öğretmenlere göre olumlu görüşe sahip oldukları saptanmıştır. 11. ve 12. Sınıf Güzel Sanatlar Lisesi Batı Müziği Çalgı Toplulukları dersini birleştirerek yürütmenin öğrenci başarısı üzerinde olumlu etkileri olduğu anlaşılmıştır. 11. ve 12. Sınıf Güzel Sanatlar Lisesi Batı Müziği Çalgı Toplulukları dersine ait kazanımların gerçekleşme düzeyine ilişkin dersi yürüten öğretmen görüşlerinde cinsiyete göre anlamlı bir farklılık olmadığı, ancak kadın öğretmenlerin ortalama puanlarının erkek öğretmenlere göre daha fazla olduğu belirlenmiştir. Oluşturulan çalgı grupları türünün öğrenci kazanımları üzerinde etkisinin olmadığı, diğer çalgı öğretmenleriyle işbirliği içerisinde olmanın öğrenci kazanımları üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı, ancak, işbirliği yapan öğretmenlerin puan ortalamalarının daha yüksek olduğu, dersi yürüten öğretmenin eğitim durumunun öğrenci kazanımları açısından anlamlı bir değişiklik yaratmadığı, yüksek lisans yapan öğretmenlerin kazanımlara ilişkin görüşlerinin diğer öğretmenlere göre olumlu olduğu, sınıfın ikiye bölünüp derslerin Batı Müziği Çalgı Toplulukları ve Türk Müziği Çalgı Toplulukları adı altında işlenmesinin, öğrencilerin kazanımları gerçekleştirme düzeyine doğrudan bir etki yaratmadığı görülmüştür.
dc.description.abstractIn this research, the teacher's opinion about the realization level of the achievements in the Fine Arts Music Instrument Communities Teaching Program were examined, the results of the questionnaire applied to the teachers were evaluated. There are 83 Fine Arts High Schools in Turkey. 33 western music instrument teachers from 33 High Schools of Fine Arts were applied questionnaire in 2017-2018 Academic year. 33 teachers were formed the sample group of the universe. The questionnaire used for collecting the research data consists of two parts; `Personal Information Form`, `Western Music Teachers Instruments Learning Outcomes Questionnaire`. The data obtained from the study were analyzed by using SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 program. Number, percentage, mean, standard deviation was used as descriptive statistical methods in the evaluation of the data. T-test, for comparing quantitative data between two independent group, Anova Test (One Way), compare quantitative data between more than two independent group, were used. Complementary post-hoc analysis Scheffe test was used to determine the differences after Anova Test. The findings were evaluated at 95% confidence interval and 5% significance level. As a result of the research, it is seen that the teachers have a medium level of gain perception for the 11th grade, medium level of perception for the 12th grade, for the 11th grade achievements experienced teachers have been more successful for gaining professional experience, however there is no positive or negative impact on professional experience at the level of achievement for the 12th grade, the level of achievement of the 11th and 12th grade achievements in the courses conducted by one or two teachers was more successful although there was no significant difference in the courses conducted by three or more teachers, teachers studying the instrument groups for 6 or more years have been successful for acquiring the achievements. It can be concluded that combining the 11th and 12th grade has a positive effect on student achievement. It is found out that; there is no meaningful contribution to the realization of the achievements to gender of the teachers, however the average score of female teachers were higher, the formed instrument groups' type has no effect on student success, there was no significant effect on the students in cooperation with other instrument teachers, however the average score of the co-teachers was slightly higher, the education level of the teacher carrying the course didn't make any significant change on student success, master degree teachers were less successful, dividing the class into two and processing of the lessons under the name of BMÇT and TMÇT did not have a direct effect on the level of achievement of the students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleGüzel sanatlar liseleri batı müziği çalgı toplulukları öğretim programındaki kazanımların gerçekleşme düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeacher opinions on the achievements of the western musical instrumental communities course of the fine arts high school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-22
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10262264
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid581046
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess