Ortaokul fen bilimleri dersinde sınıf dışı SEM uygulamalarının öğrencilerin öğrenme ürünlerine etkisi
dc.contributor.advisor | Yaman, Süleyman | |
dc.contributor.author | Yüksel, Feyza | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:41:59Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:41:59Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673600 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, sınıf dışı STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) uygulamalarının ortaokul fen bilimleri dersine entegrasyonunun öğrencilerin İnsan ve Çevre ünitesi başarısı, motivasyon ve girişimcilik becerileri üzerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla hazırlanan sınıf dışı STEM uygulamaları 2017–2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Orta Karadeniz bölgesinde orta büyüklükte bir ile bağlı ilçesinde bir köy ortaokulunda öğrenim gören 24 5. sınıf öğrencisi ile İnsan ve Çevre Ünitesi kapsamında yürütülmüştür. Deneysel uygulamalar 5 haftalık süreçte gerçekleştirilmiştir. STEM etkinliklerinin uygulanmasında yeni bir eğitim modülünün geliştirilerek uygulandığı araştırmalarda kullanılan ön deneysel desenden yararlanılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkenleri, STEM etkinlikleri ve etkinlikler sürecinde oluşturulan gruplar olarak belirlenmiştir. Nicel verilerin toplanmasında İnsan ve Çevre Ünitesi Başarı Testi ile Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Nitel veriler ise, öğrenci ürünlerinin değerlendirilmesi ve girişimcilik becerilerinin yoklanması amacıyla Tasarım Formu, Görev ve İş Bölümü Formu, Öğretmen Gözlem Formu, Marka ve Tasarım Değerlendirme Rubriği, Reklam Filmi ve Slogan Değerlendirme Rubriği kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler bir istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları bu analiz sonuçlarına göre yorumlanmış ve ulusal ve uluslararası çalışmalarla karşılaştırılarak tartışılmıştır. Araştırma sonucunda STEM'in öğretim programına entegrasyonu ile yürütüldüğü sürecin öğrencilerin İnsan ve Çevre ünitesi başarılarını artırdığı fakat bilgilerinin kalıcılığında ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarında anlamlı düzeyde bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir. Bunun yanında ortaokul öğrencilerinin girişimcilik becerilerinin STEM eğitimi ile geliştirilebileceği sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf dışı STEM etkinliklerinin farklı sınıf seviyelerinde ve farklı konulara yönelik yürütülmesi ile konuya ilişkin daha iyi sonuçlar elde edilebileceği düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | This study aimed to determine the effects of integration of STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) application for outdoor education in secondary school science course on students' Human and Environment unit achievement, motivation and entrepreneurship skills. For this purpose, STEM application for outdoor education were carried out in the context of Human and Environment unit with 24 5th grade secondary school students in a village secondary school of medium-sized province in the Middle Black Sea region in the spring term of 2017- 2018 academic year. Experimental applications were carried out for 5 weeks. The preliminary experimental design used in the research developing of a new training module and using in the implementation of STEM activities was benefited. Independent variables of the study were determined as STEM activities and groups formed in the process. In the collection of quantitative data, the Human and Environment Unit Achievement Test and the Motivation Scale for Science Learning were used. Qualitative data were collected via Design Form, Task and Job Form, Teacher Observation Form, Brand and Design Rating Scale, Advertising Film and Slogan Evaluation Scale in order to evaluate student products and entrepreneurship skills. The data were analyzed with a statistical package program. The findings of the study were interpreted according to the results of this analysis and compared with national and international studies. As a result of the study, it was determined that the process in which STEM was carried out with the integration to the curriculum increased the students' Human and Environment unit achievements but did not have a significant effect on the retention of knowledge and science learning motivation. In addition, it was concluded that the entrepreneurship skills of secondary school students can be improved by STEM application for outdoor education. It is thought that better results can be obtained if STEM application for outdoor education conduct at different class levels and for different subjects. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul fen bilimleri dersinde sınıf dışı SEM uygulamalarının öğrencilerin öğrenme ürünlerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effects on the learning outputs of STEM applications for outdoor educationat secondary school science courses | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-29 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Entrepreneurship | |
dc.subject.ytm | STEM training method | |
dc.identifier.yokid | 10278284 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 585370 | |
dc.description.pages | 211 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |