Suggested writing activities based on cooperative learning in EFL classes for high school students
dc.contributor.advisor | Er, Gülay | |
dc.contributor.author | Karaduman, Aynur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:41:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:41:58Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673597 | |
dc.description.abstract | Yapılan bu araştırmada, işbirliğine dayalı, lise öğrencileri için tasarlanmış yazma etkinlikleri önerilip, bu etkinliklerin 9. sınıf öğrencilerinin İngilizce yazma becerileri üzerindeki etkisini incelenmiştir. 2018-2019 akademik yılı içinde yürütülen bu araştırma için 9. sınıfta okuyan 28 öğrenci seçilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin ön-test ve son-test uygulamaları arasındaki yazma etkinliklerine olan ilgi ve düşüncelerini test etmek amacıyla, araştırmacı tarafından hazırlanan `Öğrencilerin İşbirliğne Dayalı Yazma Etkinliklerine Olan Yaklaşımlarını Belirleme Değerlendirme Anketi` kullanılmıştır. Araştırmada ön-test, son-test model yöntemi kullanılmış; verilerin analizi IBM SPSS İstatistik 21 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırmada kontrol gurubu yer almamaktadır. Sekiz hafta süren öğretim etkinliği boyunca, sekiz birbirinden farklı yazma aktivitesi 9/A sınıfından oluşan katılımcılara uygulanmıştır. Bu aktivitelerin öncesinde ve sonrasında araştırmacının kendisi tarafından geliştirilen ve uygulanan Değerlendirme Ölçeği sonuçları incelendiğinde elde edilen bulguya göre işbirliğine dayalı olarak geliştirilmiş yazma becerisine yönelik öğretim etkinliklerinin lise öğrencilerinin yazma etkinliklerine olan istek ve ilgilerini artırdığı görülmüş ve dolayısıyla yazma becerilerinin gelişimi üzerinde etkisi olacağı öngörülmüştür. | |
dc.description.abstract | In this study we suggest writing activities based on Cooperative Learning in EFL classes for high School students and examine the effect of these activities on the interest in writing skill of 9th grade students. The study has been conducted with 28 students studying at a high school at 9th grade during the academic year of 2018-2019. To test the effect of the suggested activities on their interests in writing, `Evaluation of Students' Opinion to Cooperative Writing Tasks Survey` which has been designed by the researcher is used as pre-test and post-test. The research does not involve a control group: in order to analyse the findings IBM SPSS Statistics 21 software programme has been used. During eight weeks of teaching process, eight different writing activities are studied with the participants in 9/A class. According to the analysis of the results of the Survey conducted before and after the activities studied, it was seen that the suggested writing activities based on Cooperative Language Learning increased the high school students' desire and interest in writing activities and hence the activities are predicted to have an effect on the development of their writing skills. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Batı Dilleri ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Western Linguistics and Literature | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Suggested writing activities based on cooperative learning in EFL classes for high school students | |
dc.title.alternative | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda işbirliğine dayalı önerilen yazma etkinlikleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-26 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Reading-writing | |
dc.subject.ytm | Reading-writing instruction | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning strategies | |
dc.identifier.yokid | 10274716 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 583162 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |