Show simple item record

dc.contributor.advisorGünday, Rıfat
dc.contributor.authorSiyahli, Kübra
dc.date.accessioned2021-05-08T10:41:57Z
dc.date.available2021-05-08T10:41:57Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673596
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı yabancı dil dersinde MEB 5. Sınıf ünite konularından hareketle otantik dokümanlar aracılığıyla ve yaratıcı drama yöntemini kullanarak, öğrencilerin dört ana temel dil becerisini ve tamamlayıcı becerilerini geliştirmek ve öğrencilerin yabancı dili anlamasını ve etkin olmasını kolaylaştırmaktır. Çalışmanın örneklem kısımlarında yaratıcı drama yöntemi ile oluşturulmuş ders modelleri, ilişik konuların etkinlikleriyle dil becerilerini zenginleştirmek amacıyla ele alınmıştır. Ayrıca; ders planları, yabancı dil eğitimindeki bu becerilerin geliştirilmesinde yaratıcı dramanın anlamayı kolaylaştırıcı bir yöntem olup olmadığını ortaya konabilecek şekilde hazırlanmıştır. Modellerde, yaratıcı drama yöntem ve teknikleri ile birlikte aktif öğrenme yaklaşımı da yabancı dilde dil becerilerin içerisine entegre edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada uygulanan etkinlikler, yaratıcı drama yöntem ve yaklaşımları doğrultusunda irdelenmiş olup, öğrencilerin okuduğunu ve dinlediğini anlama ve sözlü ve yazılı üretim düzeyindeki öğrenmelerine etkisi, modellerin sonunda yapılan değerlendirme etkinlikleriyle saptanmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to develop students 'four basic language skills and complementary skills through authentic documents and creative drama method based on MEB 5th grade unit subjects in foreign language course and to facilitate students' understanding and effectiveness of foreign language. In the sample parts ofthe study, creative drama method has been created and the course models have been dealt with in order to enrich the activities of there lated subjects and language skills.Also; The lesson plans have been prepared in order to reveal whether creative dramais a way to facilitate understanding in developing these skills in foreign language education. In the models, creative drama methods and techniques as well as active learning approach are tried to be integrated into foreign language skills. The activities applied in the study were examined in line with creative drama methodsand approaches, and the effect of students on their understanding of reading andlistening and their learning at the level of oral and written production was tried to be determined by the evaluation activities at the end of the models.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil öğretiminde yaratıcı drama modelleri
dc.title.alternativeCreative drama models in foreign language teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-03
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.identifier.yokid10282106
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586927
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineFransız Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess