Yabancı dil öğretiminde yaratıcı drama modelleri
dc.contributor.advisor | Günday, Rıfat | |
dc.contributor.author | Siyahli, Kübra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:41:57Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:41:57Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673596 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı yabancı dil dersinde MEB 5. Sınıf ünite konularından hareketle otantik dokümanlar aracılığıyla ve yaratıcı drama yöntemini kullanarak, öğrencilerin dört ana temel dil becerisini ve tamamlayıcı becerilerini geliştirmek ve öğrencilerin yabancı dili anlamasını ve etkin olmasını kolaylaştırmaktır. Çalışmanın örneklem kısımlarında yaratıcı drama yöntemi ile oluşturulmuş ders modelleri, ilişik konuların etkinlikleriyle dil becerilerini zenginleştirmek amacıyla ele alınmıştır. Ayrıca; ders planları, yabancı dil eğitimindeki bu becerilerin geliştirilmesinde yaratıcı dramanın anlamayı kolaylaştırıcı bir yöntem olup olmadığını ortaya konabilecek şekilde hazırlanmıştır. Modellerde, yaratıcı drama yöntem ve teknikleri ile birlikte aktif öğrenme yaklaşımı da yabancı dilde dil becerilerin içerisine entegre edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada uygulanan etkinlikler, yaratıcı drama yöntem ve yaklaşımları doğrultusunda irdelenmiş olup, öğrencilerin okuduğunu ve dinlediğini anlama ve sözlü ve yazılı üretim düzeyindeki öğrenmelerine etkisi, modellerin sonunda yapılan değerlendirme etkinlikleriyle saptanmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to develop students 'four basic language skills and complementary skills through authentic documents and creative drama method based on MEB 5th grade unit subjects in foreign language course and to facilitate students' understanding and effectiveness of foreign language. In the sample parts ofthe study, creative drama method has been created and the course models have been dealt with in order to enrich the activities of there lated subjects and language skills.Also; The lesson plans have been prepared in order to reveal whether creative dramais a way to facilitate understanding in developing these skills in foreign language education. In the models, creative drama methods and techniques as well as active learning approach are tried to be integrated into foreign language skills. The activities applied in the study were examined in line with creative drama methodsand approaches, and the effect of students on their understanding of reading andlistening and their learning at the level of oral and written production was tried to be determined by the evaluation activities at the end of the models. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yabancı dil öğretiminde yaratıcı drama modelleri | |
dc.title.alternative | Creative drama models in foreign language teaching | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-03 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.identifier.yokid | 10282106 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 586927 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Fransız Dili Eğitimi Bilim Dalı |