dc.contributor.advisor | Kaptan, Ata Yakup | |
dc.contributor.author | Aydemir, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:41:53Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:41:53Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673580 | |
dc.description.abstract | Bilgisayar teknolojilerinin çağın gerektirdiği insan ihtiyaçlarına göre değişim ve gelişim göstermesi sonucunda bu teknoloji eğitim alanında da yer almaya ve eğitimin her kademesinde etkili olarak kullanılmaya başlamıştır. Gerek sınıf içi gerek sınıf dışı erişim imkanlarıyla Web 2.0 teknolojileri sayesinde, öğrencilere çeşitli yeni medya uygulamaları üzerinden mekânsız ve zamansız olarak eğitime devam etme imkânı sağlanmıştır. İnternet üzerinden ücretli ve ücretsiz olarak değişim gösteren ve kullanıcıların hizmetine sunulan eğitim amaçlı oldukça fazla yeni medya uygulamasına erişmek mümkündür. Ancak sayısal olarak her geçen gün artış gösteren bu yeni medya uygulamaları, niceliklerindeki artışına rağmen niteliksel olarak da gözlemlenebilen bazı tasarım sorunlarını da beraberinde getirmektedir. Basılı eğitim materyallerinin aksine ekran üzerinden kullanılan eğitim uygulamalarında tasarım açısından ekrana uygunluk, ara yüz kullanımı kolaylığı, renk değerleri vb. birçok başlıkta farklı tasarım detayları ve beraberinde problemleri ortaya çıkmaktadır. Özellikle küçük yaş gruplarına hitap eden yeni medya uygulamalarında tasarımın, öğrenme sürecine olumlu ya da olumsuz etkileri olabilmektedir. Nihayetinde en temel amaç olan izleyicinin dikkatini çekerek, mesajın izleyiciye doğru şekilde aktarılması ve öğrenimin gerçekleştirilmesidir. Bu da çocukların gelişim özellikleri ve ihtiyaçlarına göre profesyonelce tasarlanmış yeni medya uygulamaları ihtiyacını doğurmaktadır. Konuyla ilgili olarak yapılan araştırmalar sonucunda çocukların gelişim özelliklerine uygun olan ve tasarım öğeleri ve ilkelerine bağlı olarak tasarlanmış yeni medya uygulamalarının niceliksel olarak kısıtlı olduğu görülmüştür. Yeni medya uygulamalarının eğitimin hayatına getirdiği yenilikler ve etkiler göz önünde bulundurularak araştırmanın birinci bölümünde problem durumu, araştırmanın amacı, önemi ve evren, örneklem gibi çalışmanın temel noktaları açıklanmıştır. İkinci bölümde araştırmanın evrenini oluşturan 7-9 yaş şematik dönem çocuklarının gelişim özelliklerinden bahsedilmiş; yeni medyanın ne olduğu, yeni medyanın günümüz eğitimindeki yerinin üzerinde durularak, eğitim hedefli yeni medya uygulamalarının görsel tasarım öğeleri ve ilkeleri açısından tasarlama ölçütleri başlıklar halinde açıklanmıştır. Örnek olarak belirlenmiş olan üç ayrı eğitim hedefli yeni medya uygulamasının belirlenen sayfalarının görsel tasarım ilkeleri ve öğelerine göre ne şekilde görsel analiz edileceği yöntem ana başlığıyla üçüncü bölümde açıklanmıştır. Dördüncü bölümde ise yurt içinden Vitamin Eğitim ve Morpa Kampüs, yurt dışından ise Adapted Mind olarak belirlenmiş olan yeni medya uygulamaları, çocukların gelişim dönemleri özelliklerine ve görsel tasarım niteliklerine göre değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | As a result of the change and development in the information technologies, according to the human needs of the current era, this technology has started to take place in the field of education and has been used effectively at all levels of education. Through Web 2.0 technologies, both in and out-of-classroom access, students are provided with the opportunity to sustain their education without being limited by the time or place through various new media applications. It is possible to access a lot of new media applications for educational purposes which are offered with a number of fees and free of charge to users via the internet. However, these new media applications, which have been increasing day by day, bring with them some design problems that can be observed qualitatively despite the increase in their quantity. Educational materials, which have applications that are accessible through a digital screen, it could be seen that different design details on many titles such as the display design, ease of use of the interface, colour values, etc. may appear in comparison with the printed ones. In the design process and application of these, details may lead to different problems with it. The design may have positive or negative effects on the learning process, especially in new media applications that address small age groups. In the end, the most basic goal is to attract the attention of the audience, to transfer the message them correctly and to achieve the learning. This leads to the need for professionally designed new media applications according to the children's developmental characteristics and needs. As a result of the researches conducted on this subject, it has been seen that the new media applications which are designed according to the developmental characteristics of the children and which are designed according to the design elements and principles are quantitatively limited. As a result of the researches conducted on this subject, it has been seen that the new media applications, which are designed in accordance with the developmental characteristics of the children, the design elements and principles, are quantitatively limited. In the first part of the study, the problem status, the aim of the research, the importance of the study and the basic points of the study such as the universe and sample were explained, considering the innovations and effects brought by the new media applications to the education itself. In the second part, the developmental characteristics of the children of the schematic period, which is 7-9 years of age have been mentioned. Also, the concept of new media, the importance of it in today's education, with emphasis on the design of new media applications in terms of visual design elements and principles of design criteria have been described under related headings. In the third chapter, the method of analysing the visuals of the examples of the pages from predetermined three different new media applications with educational purposes has been explained according to their visual design principles and components. In the fourth chapter, on the other hand, new media applications, which are designated as Vitamin Eğitim and Morpa Kampüs as domestic samples and Adapted Mind as abroad one, have been evaluated according to their visual design qualities and to compensate developmental periods characteristics of the children of the aimed age. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 7-9 yaş eğitim hedefli yeni medya yazılımlarının görsel tasarımı | |
dc.title.alternative | Visual design of the education intended new media softwares of 7-9 year olds | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-27 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10277157 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 583580 | |
dc.description.pages | 241 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı | |