Show simple item record

dc.contributor.advisorİskender Kılıç, Pelin
dc.contributor.authorŞahin, Elif
dc.date.accessioned2021-05-08T10:41:53Z
dc.date.available2021-05-08T10:41:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673579
dc.description.abstractBu araştırmada, çoklu zekâ kuramının 2018- 2019 Ortaöğretim Tarih Dersi Öğretim Programı'na göre hazırlanan 9.sınıf Tarih ders kitabında yer alan etkinliklere ve metin altı sorulara ne ölçüde uygulandığı ortaya konmuştur. Araştırma iki genel amaç etrafında şekillenmiştir: 9. sınıf Tarih ders kitabında yer alan etkinliklerin zekâ alanlarına göre dağılımı nasıldır? 9. sınıf Tarih ders kitabında yer alan metin altı sorularının zekâ alanlarına göre dağılımı nasıldır? Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi kullanılmış ve veri kaynağı olarak 9. sınıf Tarih ders kitabı seçilmiştir. 9.sınıf tarih ders kitabında yer alan tüm metin altı soruları ve etkinlikler araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada etkinlik ve metin altı soruları çoklu zekâ kuramında belirlenen zekâ alanlarına göre incelenmiştir. Kuramda zekâ alanları olarak ise sözel-dil zekâsı, mantık- matematik zekâsı, müzikal-ritmik zekâ, görsel zekâ, sosyal zekâ, içsel zekâ, bedensel-kinestetik zekâ ve doğa zekâsı belirlenmiştir. 9. sınıf Tarih ders kitabında yer alan etkinlik ve metin altı sorularının zekâ alanlarına göre dağılımı analiz edilmiştir. Bu incelemede bedensel-kinestetik zekâ ve doğa zekâsına yönelik etkinlik ve metin altı sorularına yer verilmediği görülmüştür. Öğrenciler için ders kitaplarında tüm zekâ alanlarını geliştirici soru ve etkinliklere yer verilmesine ihtiyaç olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis study has revealed to what extent the multiple intelligence theory is applied to the activities and questions below the texts on the 9th grade History textbook prepared according to the 2018- 2019 Secondary School History Textbook Curriculum. The research has formed according to two general objectives: What is the pattern of activities on the 9th grade History textbook regarding intelligence fields? What is the pattern of questions below the texts on the 9th grade History textbook regarding intelligence fields? Document review being one of the qualitative research methods was used and 9th grade History textbook has been chosen as data source. All the questions below the texts and activities on the 9th grade history textbook formed the sample of the research. In the study, the activity and the questions below the texts have been addressed according to the intelligence fields determined in the multiple intelligence theory. In the theory; verbal-language intelligence, logical-mathematical intelligence, musical-rhythmic intelligence, visual intelligence, social intelligence, intrapersonal intelligence, physical-kinaesthetic intelligence and nature intelligence were accepted as intelligence fields. The distribution of activities and questions below the texts on the 9th grade History textbook according to the intelligence fields was analysed. In this study, it has been noted that there are no questions regarding physical-kinaesthetic intelligence and nature intelligence. It has been determined that questions and activities to develop all the intelligence fields are required in textbooks for the students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleOrta öğretim 9. sınıf tarih ders kitabında bulunan etkinliklerin ve metin altı sorularının çoklu zekâ kuramı açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of activities and questions below the texts on 9th grade history textbook i̇n the scope of multiple intelligence theory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-29
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10278142
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585308
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineTarih Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess