Show simple item record

dc.contributor.advisorÖksüz, Yücel
dc.contributor.authorKöse, Hasan
dc.date.accessioned2021-05-08T10:41:51Z
dc.date.available2021-05-08T10:41:51Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673574
dc.description.abstractBu çalışma üniversite öğrencilerinin insan ilişkilerinde manipülasyon ve kendini sabotaj düzeyleri arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesinde öğrenim gören 577 lisans öğrencisinin sağladığı veri ile oluşturulmuştur. Araştırma örneklemi basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenmiş ve çalışma betimsel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılarak hazırlanmıştır. Öğrencilerin ikili ilişkilerde manipülasyon düzeylerinin ölçülmesinde Yılmaz (2018) tarafından geliştirilen `İnsan İlişkilerinde Manipülasyon Ölçeği` kullanılmıştır. Öğrencilerin kendini sabotaj düzeylerine ilişkin verilerin toplanmasında Jones ve Rhodewalt (1982) tarafından geliştirilen; Akın (2012) tarafından Türk kültürüne uyarlanması yapılan `Kendini Sabotaj Ölçeği (KSÖ)` kullanılmıştır. Verilerin istatiksel analizinde parametrik olmayan Spearman Brown Sıra Farkları Korelasyon Katsayısı, Mann Witney-U ve Kruskal Wallis testleri ile parametrik testlerden Bağımsız Örneklem t Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda üniversite öğrencilerinin insan ilişkilerinde manipülasyon eğilimleri arttıkça kendini sabotaj düzeylerinin arttığı bulunmuştur.
dc.description.abstractThis study was prepared to investigate the relationship between manipulation and self-handicapping levels in human relations of university students. The research consists data collected from 577 undergraduate students studying in Ondokuz Mayıs University in 2018-2019 educational year. The research sample size was determined by simple random sampling method and the study was prepared by using a relational screening model of descriptive survey models. The 'Manipulation in Human Relations Scale' developed by Yılmaz (2018) was used to collect the data of level of manipulation in bilateral relations. 'Self-Handicapping Scale' developed by Jones and Rhodewalt (1982) and adapted to Turkish culture by Akın (2012) was used for measurement of students' self-handicapping levels. In the statistical analysis of the data, nonparametric Spearman Brown Row Differences Correlation Coefficient, Mann Witney-U and Kruskal Wallis tests and parametric Independent Sample T Test were used. As a result of the research, it was found that the self-handicapping levels of university students increased as the manipulation tendencies increased in human relations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin insan ilişkilerinde manipülasyon ve kendini sabotaj düzeyleri ilişkisi
dc.title.alternativeRelationship between manipulation and self-handicapping levels in human relations of university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-27
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmManipulation
dc.subject.ytmRomantic relationship
dc.subject.ytmHuman relations
dc.subject.ytmObstruction
dc.subject.ytmSelf handicapping
dc.identifier.yokid10277171
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583583
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess