Show simple item record

dc.contributor.advisorEr, Gülay
dc.contributor.authorAkay Güller, Emel
dc.date.accessioned2021-05-08T10:41:50Z
dc.date.available2021-05-08T10:41:50Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673567
dc.description.abstractYapılan bu araştırmada, gramer öğretiminde karikatürlerin rol aldğı ders etkinlikleri hazırlanmış olup, bu etkinliklerin Samsun Tekkeköy Aşağıçinik Ortaokulu'ndaki 8. sınıf öğrencileri üzerindeki etkisi incelemiştir. Bu araştırma için 8. sınıfta okuyan 29 öğrenci seçilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin belirlenen gramer konularıyla ilgili bilgilerini ölçmek amacıyla her iki gruba da ön test uygulanmıştır. Eğitim sonrasında her iki gruba son test uygulanmış ve bu testlerin analizinde IBM SPSS İstatistik 22 paket programı kullanılmıştır. 10 hafta süren eğitim etkinliği boyunca, on farklı gramer konusu dersin gerek sunum gerekse pratik aşamalarında kullanılan karikatürlerin olduğu ders etkinlikleri 8A sınıfına uygulanmıştır. Uygulama sonunda, yapılan son test sonuçları ön test sonuçlarıyla kıyaslandığında, İngilizce derslerinde dilbilgisi öğretiminde karikatürlerin kullanımının, başarıya etkisi olacağı öngörülmüştür.
dc.description.abstractIn this study, lesson activities including caricatures in teaching of grammar were prepared and the role of them was examined on 8th grade students. For this study, twenty nine students in 8th grade in Tekkeköy Aşağıçinik Secondary School were chosen. To define their background knowledge, a pre–test was appled to both groups and it was seen that they have nearly same knowledge for the grammar points chosen. After the education, a post-test was applied to both group and in order to analyse the findings, IBM SPSS Statistics 22 software programme was used. During the 10 week education process, ten different grammar subjects including the using of caricatures and cartoons in presentation or practice sections of the lesson by means of lesson plans were applied to 8th grade students. At the end of the application, it was found that using caricatures/cartoons in grammar teaching had a positive effect on the ahievement when the post test results were compared to pre test results.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe role of cartoons in teaching grammar in EFL classes
dc.title.alternativeİngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda, gramer öğretiminde karikatür kullanmanın rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-26
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10276131
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583312
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess