Yabancı sanatçıların, Türkiye Cumhuriyetinin ilk döneminde, kadın sanatçıların eserleri üzerindeki yansımaları
dc.contributor.advisor | Çokokumuş, Benan | |
dc.contributor.author | Kaya Arslan, Şerife Gonca | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:41:49Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:41:49Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673566 | |
dc.description.abstract | Bu tezimde birinci bölümde öncelik olarak türk resim sanatının Cumhuriyet Dönemine gelen sürece kadar Tanzimat Fermanı ve Islahat Fermanı ile gelen yenilikler sonucunda yurtdışından gelen yabancı sanatçıların türk resim sanatına ve türk kadın sanatçılar üzerinde etkisinden bahsedilmiştir. Tezin ikinci bölümünde Tanzimat Dönemi öncesi ve Tanzimat Fermanı sonrası yenileşme hareketlerinin türk resim sanatına etkilerinden bahsedilmiştir. Bu yenileşmelerin etkisi sonucunda yaşanan Cumhuriyet Dönemi ilanıyla beraber kadın toplum yaşamında ve eğitim alanında önem kazanmaya başlamıştır. Batılılaşma hareketleri 1839 yılında ilan edilen `Tanzimat Fermanı` ile yeni bir boyut kazanmıştır. Ancak Tanzimat Fermanı'nın getirdiği yenileşmeler Osmanlı toplumunda olumsuz etki yaratmıştır. Bunun sonucunda Tanzimat Fermanı yeniden topluma uygun bir şekilde düzenlenerek Islahat Fermanı ilan edilmiştir. Islahat Fermanıyla topluma uygun yenileşme hareketleri ve eğitim alanında yeni düzenlemeler yapılmıştır. Tezimin üçüncü bölümünde ise bu eğitim düzenlemeleri sonucunda resim sanatına verilen önemin artmasıyla ülkemize gelen yabancı sanatçılar ve onların resim anlayışları yer almaktadır. 1839'da ilan edilen Tanzimat Fermanı'nın içeriği direkt olarak kadınları ve kadın haklarını içeren düzenlemelere sahip değildi. Ancak Tanzimat Döneminin getirdiği yenilikler sonucunda kadın Osmanlı toplumunda batılılaşma yolunda ve resim sanatında kendine yer edinebilmiştir. 19. Yüzyılda üst tabaka aileler kız çocuklarını birer batılı gibi yetiştirmek istemiştir. Bazı aileler kız çocuklarına yabancı hocalardan özel resim dersleri aldırmıştır. Bazı aileler ise kızlarını yurt dışına göndermişlerdir. Tezin dördüncü bölümünde bu dersler ve yurtdışı gezileri sonucunda resim alanında varlığını gösteren kadın sanatçılarımız yer almaktadır. | |
dc.description.abstract | In this thesis, in the first section, as a priority, Turkish art has been mentioned as a result of innovations coming from `Tanzimat Fermanı` and `Islahat Fermanı` until the period of the Republican Period, and the influence of foreign artists coming from abroad on the art of Turkish painting and turkish women artists has been mentioned. In the second part of the thesis, the effects of the reform movements before the Tanzimat Period and after Tanzimat Fermanı on the Turkish painting art were mentioned. With the declaration of the Republican Period, which is the result of these innovations, the women began to gain importance in the life of society and in the field of education. Westernization movements have gained a new dimension with `Tanzimat Fermanı` which was announced in 1839. However, the reforms brought by the Tanzimat Fermanı had a negative effect on the Ottoman society. As a result of this, Tanzimat Fermanı was reorganized in accordance with the proper name of Islahat Fermanı. With the Islahat Ferman the new arrangements in the field of education and the appropriate renovation movements have been made. In the third part of the thesis, as a result of these education arrangements, foreign artists who came to my country with increasing importance of painting art and their understanding of painting are included. The content of the Tanzimat Fermanı, announced in 1839, did not directly contain provisions for women and women's rights. However, as a result of innovations brought about by Tanzimat Dönemin, women could take part in Westernization and painting in the Ottoman society. In the 19th century, upper-layer families wanted to raise their daughters like westerners. Some families have taken private painting lessons to foreign girls. Some families have sent their daughters abroad. In the fourth part of the thesis, these lectures and the results of our international trips, our female artists who show their presence in the field of painting are included. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Yabancı sanatçıların, Türkiye Cumhuriyetinin ilk döneminde, kadın sanatçıların eserleri üzerindeki yansımaları | |
dc.title.alternative | Foreign artists, early years of the Republic of Turkey, on the reflection of women's works artist | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-07 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10275600 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 599817 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı |