The effects of cognitive strategy training on 8th grade learners` writing anxiety and writing achievement
dc.contributor.advisor | Büyükahıska, Dilek | |
dc.contributor.author | Demir, Adem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:41:47Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:41:47Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673555 | |
dc.description.abstract | Yazma becerisi dil öğrenme sürecinde üretimsel bir beceri olmasından dolayı ve hem duyuşsal hem de bilişsel faktörlerin etkileriyle İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenmekte olan öğrencilere zorluklar yükleyen bir dil becerisidir. Yazma becerisi doğası gereği çok yönlü ve karmaşık bir süreç sonunda kazanılan bir beceridir. Bu süreç alınacak bir takım etkili önlem, teknik ve yöntemlerle kolaylaştırılabilir. Bu açıdan, strateji öğretimi en önemli ve en etkili yöntemlerden biridir. Bu çalışmanın amacı da bilişsel strateji öğretiminin Türk öğrencilerin İngilizce yazma başarısı ve yazma kaygısı üzerindeki etkilerini ve bu etkilerin öğrencilerin cinsiyetlerine göre farklılık gösterip göstermediğini araştırmaktır. Deneysel araştırma modeli ile tasarlanmış bu çalışma Sivas'ta bir devlet ortaokulunda okuyan sekizinci sınıf öğrencileri üzerinde uygulanmıştır. Okulda iki tane sekizinci sınıf olduğundan dolayı deney ve kontrol grubunu belirlemek için her iki sınıftaki öğrencilere yazma yeterliliklerini ölçmeyi amaçlayan Yazma Yazma Becerileri Testi (Writing Comprehension Test) uygulanmıştır. Bu test benzer bir çalışmadan (Petekçioğlu, 2011) uyarlanmıştır. Uygulanan test sonucunda her iki sınıfın da yazma yetkinliği açısından birbirlerine benzer oldukları gözlemlenmiştir. 14 erkek ve 17 kızdan oluşan 8 A sınıfındaki öğrenciler deney grubu olarak belirlenirken, 13 erkek ve 19 kızdan oluşan 8 B sınıfındaki öğrenciler ise kontrol grubu olarak atanmıştır ve toplamda 63 öğrenci bu çalışmada yer almıştır. Bu çalışma 2017-2018 Eğitim Öğretim yılının bahar döneminde yürütülmüştür. Araştırmacı tarafından O'Malley ve Chamot'un (1990) dil öğrenme stratejileri sınıflandırmasından alınan kaynak tarama, organize etme, çıkarma, görselleştirme, çıkarsama, not alma ve özetleme gibi bilişsel stratejileri süreç temelli yazma yaklaşımı içerisine entegre edilerek 9 haftalık bir program oluşturulmuştur. Bu programı uygulamadan önce öğrencilerin yazma kaygılarını belirlemek üzere Daly ve Miller'ın (1975) Zorbaz ve Özbay (2011) tarafından uyarlanan Yazma Kaygısı Ölçeği (Writing Anxiety Test) her iki gruptaki öğrencilere uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin yazma başarısını belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından belirlenen tartışmacı bir yazma etkinliği gerçekleştirilmiştir. Dokuz hafta boyunca deney grubundaki öğrenciler bilişsel strateji öğretimine tabi tutulurken kontrol grubundakiler ise ürün temelli yazma eğitimine devam etmişlerdir. Strateji eğitimi sonunda bilişsel strateji öğretiminin öğrencilerin yazma kaygıları üzerine olası etkilerini belirlemek için aynı yazma kaygısı ölçeği tekrar uygulanmıştır. Aynı şekilde, bilişsel strateji öğretiminin öğrencilerin yazma başarıları üzerine etkilerini belirlemek için ise öğretimden önceki tartışmacı yazma etkinliğine benzer bir sınav daha yapılmıştır. Araştırmacı tarafından tartışmacı yazma sınavlarını değerlendirmeleri için farklı bir okulda çalışan iki İngilizce öğretmenine Akpınar'ın (2007) çalışmasından alınan Makale Puanlama Kriterleri (Essay Grading Criteria) tanıtılmıştır ve bu sınavların puanlanması istenmiştir. Elde edilen veriler SPSS 25.0 yoluyla istatistiki açıdan analiz edilmiştir. Bilişsel strateji eğitiminin öğrencilerin yazma başarısı ve yazma kaygıları üzerindeki etkilerini saptamak amacıyla T testi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar deney grubundaki öğrencilerin yazma başarılarının kontrol grubundakilere oranla daha yüksek olduğunu ve bu öğrencilerin yazma kaygılarının ilk test skorlarına oranla daha düşük olduğunu göstermiştir. Kontrol grubundaki öğrencilerin yazma başarılarının ölçüldüğü ön ve son test puanları arasında istatistiksel bir fark bulunmamıştır. Ayrıca kontrol grubu öğrencilerinin yazma kaygıları da ön ve son test puanları karşılaştırıldığında istatistiksel olarak önemli bir fark göstermemektedir. Kız ve erkek öğrenciler arasında ise yazma başarısı ve yazma kaygısı bakımından istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. | |
dc.description.abstract | As writing is a productive skill and with its both cognitive and affective aspects, it is a language skill which imposes great difficulties on the learners who learn English as a foreign language. Due to its nature, writing is a skill that acquired after a multifaceted and complex process. This process is made easier through a variety of effective arrangement, technique and methods. In this respect, strategy training is one of the most important and effective methods. The aim of this study is to investigate the effects of cognitive strategies on the learners' writing achievement and writing anxiety and to find out whether these effects vary according to the learners' gender or not. This study which was designed through experimental design was administered to the 8th grade learners in a secondary school in Sivas. Since there were two eighth grade classrooms in the school, Writing Comprehension Test for measuring the writing proficiency of the learners was employed to the learners in order to determine the experimental and control groups. This test was adapted from a similar study (Petekçioğlu, 2011). After the administration of the test, it was noticed that both classes were similar in terms of writing proficiency. While 8A which was classroom composed of 14 males and 17 females was determined as experimental, 8B composed of 13 males and 19 females was assigned to control group and a total of 63 learners participated in the study. The current study was carried out in the spring semester season of 2017-2018 Education Year. 9 weeks of programme was developed through the integration of the cognitive strategies such as resourcing, organizing, deduction, imagery, inference, note-taking and summarizing from O'Malley and Chamot's classification (1991) into a process-based writing instruction by the researcher. Before the treatment, Daly and Miller's Writing Anxiety Test which was adapted to Turkish by Zorbaz and Özbay (2011) was employed to the learners in both groups to determine their writing anxiety. Moreover, an argumentative writing task which was decided by the researcher was administered to the learners in order to find out their level of writing achievement. While the learners in experimental group were exposed to the cognitive strategies, the learners in the control group kept on product-based writing activities. After the instruction, the same writing anxiety test was employed to find out the possible effects of cognitive strategy training on the learners' writing anxiety again. Likewise, a similar argumentative essay like the one administered before the treatment was also employed to reveal the effects of cognitive strategy training on the learners' writing achievement. Two different EFL teachers from the different schools were introduced to the Essay Grading Criteria which was taken from Akpınar (2007) and the teachers were expected to score these essays by the researcher. The obtained data were statistically analyzed through SPSS 25. T tests were used to determine the effects of the cognitive strategy training on the learners writing anxiety and writing achievement. The results showed that the writing achievement of the learners in the experimental group was higher than the learners' writing achievement of control group. Writing anxiety of the learners in the experimental group was lower than their pre-test scores. Further, no statistically significant difference was found when the pre and post-test scores for the writing anxiety of the learners were compared in control groups. There were found no statistically significant difference between the males and females in terms of writing achievement and writing anxiety. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The effects of cognitive strategy training on 8th grade learners` writing anxiety and writing achievement | |
dc.title.alternative | Bilişsel strateji öğretiminin 8. sınıf öğrencilerinin yazma kaygısı ve yazma başarıları üzerindeki etkileri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-26 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10274367 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 583015 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |