Show simple item record

dc.contributor.advisorZeren Akbulut, Merve Görkem
dc.contributor.authorÇapkin, Bayram
dc.date.accessioned2021-05-08T10:41:47Z
dc.date.available2021-05-08T10:41:47Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673554
dc.description.abstractMEB Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri metninde `Öğretme ve Öğrenme Sürecini Yönetme` yeterliğinin göstergelerinden biri olarak kabul edilen bilişim teknolojileri (BT) kullanımının coğrafya derslerinde aktif öğrenmeye etkileri bu araştırmanın konusunu oluşturmuştur. Bilişim teknolojileri destekli aktif öğrenmenin beynin çalışmasına uygunluğu, etkinliği, bu etkinliğin coğrafya derslerinde artırılmasına yönelik olarak öğrenciler, coğrafya öğretmenleri, öğrenci velileri ve okul müdürlerinin birbirlerinden beklentilerini ortaya koymak araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaçla, paralel karma yöntem araştırması modelinde desenlenen araştırmanın nicel boyutunda her biri on beş lise öğrencisinden oluşan beş öğrenci grubu ile ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel uygulamalar gerçekleştirilmiş, nitel boyutunda ise 116 coğrafya öğretmeni, 74 okul müdürü, 150 9.sınıf öğrencisi ve 100 öğrenci velisinden oluşan gruplar ile odak grup görüşmeleri yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, coğrafya derslerinde bilişim teknolojilerinin (BT) kullanımının, aktif öğrenme ve destekleyici öğrenme ürünleri üzerinde olumlu etkiler bıraktığı konusunda eğitim sistemini oluşturan bütün grupların hemfikir olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe subject of this thesis is the influence of using information technologies (ICT) on active learning in geography lessons, which is considered as one of the indicators of `Teaching and Learning Process Management` in the text of General Competences of Teacher Profession updated by Ministry of National Education. The aim of the study is to reveal the expectations of students, geography teachers, students parents and school administrators from each other in order to increase the appropriateness of information technologies-based active learning (ICT) to the functioning of the brain and to increase this effectiveness in geography courses. For this purpose, in the quantitative dimension of the research, which was designed in parallel mixed method research model, five experimental group consisting of fifteen high school students and pre-test-posttest control group were carried out. In the qualitative dimension of the study, focus group interviews were conducted with groups consisting of 116 geography teachers, 74 school principals, 150 9th grade students and 100 parents. According to the findings of the study, it was observed that the use of information technologies (ICT) in geography lessons had positive effects on active learning and supporting learning products.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilişim teknolojilerinin (BT) coğrafya eğitiminde aktif öğrenmeye etkileri
dc.title.alternativeThe effects of information technologies (ICT on active learning in geography education)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-27
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmActive learning
dc.subject.ytmEducation Information Network
dc.subject.ytmGeography
dc.subject.ytmGeography education
dc.identifier.yokid10272766
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583916
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineCoğrafya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess