Show simple item record

dc.contributor.advisorKargı, Birkan
dc.contributor.authorKirca, Çiğdem
dc.date.accessioned2021-05-08T10:41:46Z
dc.date.available2021-05-08T10:41:46Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673551
dc.description.abstractGörsel anlatım, tartışmalı yansımalar oluşturur. Öte yandan görsel okumanın gerektirdiği görsel dil, beklenti ufuklarını belirleyen bireysel ekin bilgisine dayalı imgelerin, kültürel uzam içerisinde toplumsallaşmasını, anlam öbeklerinin yapılandırılmasını kolaylaştırır ve kalıcılığını artırır. Arka dokusunu imge ve kültürlerin oluşturduğu görsel yetiye dayanarak `anlamların` üretilmesinde, estetik değerlere, ön yargılara ve ideolojik yorumlara odaklanmada, metafor içeren görüntülerin sosyo-kültürel çerçevede işitsel, uzamsal ve ruhsal etkileşimlerinin de öne çıkarmasını gerekli kılar. Bu bağlamda bu tezde görsel okumanın Almanca öğretiminde farklı iki kültür ikliminden kaynaklanan stereotiplere sebebiyet veren dilsel yapıların dil öğretimindeki rolleri irdelemiştir. Tezde amaca uygun olarak, göstergebilim, bilişsel ve yapılandırmacı yaklaşımların yanı sıra görsel yöntemden yararlanılmıştır. Anılan yöntemlerin birlikte kullanılmasının amacı, imgelerin farklı kültürlerde yansıma bulan anlam öbeklerinin görsel okuma bağlamında da işlevlerini nesnel biçimde ortaya koymak, dil öğrenenin içinde bulunduğu amaç kültüre yönelik stereotiplerin doğurduğu alımlama sorunsalına yüklenen anlamsal yordamaları değerlendirmek ve öğrenenlerin öznel deneyimlerinin izdüşümlerini öne çıkartmaktır. Kültürel yordamaların sayesinde stereotiplerin yabancı dil öğretimindeki ket vurması görsel okuma yöntemleri ile kısmen ortadan kaldırılmış ve böylelikle öğrenmede sürekliliğin ve kalıcılığın sağlandığı ortaya koyulmuştur.
dc.description.abstractVisual expression creates controversial reflections of understanding. Visual language, which is a requirement for visual reading, is based on images resulting from individual cultural knowledge in its social context that determine expectation horizons, facilitate the structuring of meaning patterns and enhance their permanence. Therefore, it is necessary that auditory, spatial and spiritual interactions of metaphorical images in the sociocultural context be considered in the production of meaning based on the visual texture of images and cultures focusing on aesthetic values, prejudices and ideological interpretations. In this context, the role of linguistic structures originating from two different cultural areas and leading to stereotypes in the teaching of visual reading in German language teaching have been examined. For this purpose, semiotic, cognitive and constructivist approaches as well as visual methods were used. The reason for using these methods together is to reveal the functions of images in visual reading in a transcultural context, to evaluate language learner's reception problems leading to culture-oriented stereotypes and to show how learners project their subjective experiences. The study has shown that the use of visual reading methods increases continuity and consistency in learning and reduces the appearance of culture-specific stereotypes in foreign language teaching.en_US
dc.languageGerman
dc.language.isode
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAlman Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectGerman Linguistics and Literatureen_US
dc.titleDie bedeutung des visuellen lesens für die entwicklung einer transkulturellen kompetenz im daf-unterricht
dc.title.alternativeAlmanca yabancı dil öğretiminde kültürlerarası yordam gelişimi bağlamında görsel okumanın önemi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-11-26
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10272246
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid582826
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineAlman Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess