dc.contributor.advisor | Bayram, Yavuz | |
dc.contributor.author | Aydemir, Serkan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:41:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:41:44Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673545 | |
dc.description.abstract | Değerler eğitimi, değerlerin kontrollü olarak bireylere verilme sürecidir. Bu süreçte, edebiyat, tarih, felsefe vb. dallardan yararlanılır. Aynı şekilde okullarda eğitim gören bireyler de müfredat programları yoluyla kontrollü olarak değerler eğitimini alırlar. Fakat kontrolsüz, değer olarak içselleştirilmiş davranışlar da bireyler açısından büyük tehlike oluşturmaktadır. Değerleri içinde bulundukları çevre ve olaylara göre algılayan bireyler hırsızlığı, yalan söylemeyi, sorumsuzluğu vb. birçok yanlış davranışı bir değer olarak algılayabilir. Bireyler tarafından değer olarak kabul edilen davranışlar sadece yazılmış olan metinlerden, okuldaki eğitim müfredatından ya da toplumdan görülerek içselleştirilmez. Doğru veya yanlış davranışların değer olarak topluma servis edilmesini sağlayan en önemli kaynaklardan biri de kuşkusuz radyo ve televizyon kanallarıdır. Geçmişten günümüze severek ve gülerek izlediğimiz Türk film ve dizilerinde doğru davranışların yanında birçok yanlış davranış da değer olarak topluma aktarılmıştır. Doğru davranışları değer olarak kabul eden toplumların ayakları yere basar, bu tür toplumlar aklı ve bilimi ön planda tutar, gerçekle hayali birbirinden ayırabilir. Bu da toplumsal ve kolektif bir şekilde kalkınmayı, gelişmişliği, birbirine saygı ve sevgiyi ve en önemlisi insanların kendilerini gerçekleştirmesini sağlar. Değer yargıları zayıf olan toplumlarda ise bireyler kısa yoldan zengin olma hayali kurarlar. Hedeflerine ulaşmak için her yolu denerler. Hırsızlık, dolandırıcılık, yalan, iftira vb. Hayallerin içinde kaybolup gerçekliği unuturlar. Özgün bir ürün ortaya koymak için çaba sarf etmezler. Ya hiçbir ürün ortaya koymazlar ya da yapılmış olanı taklit ederler. Bu da toplumsal çöküşü ve dolandırılma vakalarını beraberinde getirir. İzleyicilerle iletişim kuran ve bir sosyalleşme aracı haline gelen sinema, bireyle doğrudan temas kurarak toplumu şekillendirebilir ve yönetebilir. Bu araştırmanın konusu, Zeki Alasya ve Metin Akpınar'ın filmleri kullanılarak bir çocuğun doğumunda başladığı ve hayatının geri kalanında sürekli yer aldığı eğitim sürecinde değerler eğitimi verilebilmesidir. Bireysel olarak incelendiğinde her biri ayrı bir değer içeren bu filmler, çocuğun karakterini şekillendirmek için bir araç olarak kullanılabilir. Fakat bu filmler de topluma değer olarak gösterilen birçok yanlış davranışı bünyelerinde barındırmaktadır. İzleyiciler, filmlerde kendilerine verilen olumlu ve olumsuz davranışların farkına varmalıdır. Burada temel hedef; çocuğa ailede aldığı değerlerin ötesinde değerler eğitimi sunmak, çocukta istendik davranışlar oluşturmak ve sahip olunan değerler bakımından ortalama bir standarda ulaşmaktır. Bu çalışmada, bazı yabancı kaynaklardan da önemli bilgilere ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | Values education is the process of giving values to people restrainedly. It is benefitted from literature, history, philosophy etc. to give values to people restrainedly. Besides, people go to school take values education restrainedly by curriculum. But, as uncontrolled, internalized behaviors are big dangers for people. People who sense values according to his or her environment and actions can sense as a value like robbery, telling lie and unresponsibility. Behaviors which accepted by people as values cannot be internalized from only written texts, curriculum or society. One of the most important sources serve to society correct or incorrect behaviors as values, undoubtedly, are radio and TV channels. Up to now, not good behaviors but bad ones were transferred people as a value in Turkish films and series watched and loved much. Society, accept good behaviors as a value, feet on the ground, take wisdom and science to forefront, separate the real from the unreal. This ensure, social and collective developing, respect and love to each other, the most important self-actualization. People who have weak value judge dream to be rich by a very short way. They try all the ways to accomplish their goals. They forget the real in dreams like robbery, swindle, lies and slanders. They don't try to make a unique product. They don't even do or they imitate the one done before. This entails the social collapse and grift news. Cinema, interacts with audience and becomes a tool of socializing, can shape and rule the society by interacts with people directly. The subject of this research is to give value education to a child from birth and all his or her school life by Zeki Alasya and Metin Akpınar movies. When we study one by one, we can use these movies, including a value, as a means to shape the child's character. However, these movies have bad behaviors shown to people as values. People should notice the good and bad behaviours given in these movies. The basic target is to serve values education beyond taken from the family, to constitute desired behaviors and to reach a standard possessing values. In this study, it is also reached some important information from foreing sources. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Değerler eğitimi bağlamında Zeki Alasya-Metin Akpınar filmleri | |
dc.title.alternative | Zeki Alasya-Metin Akpınar films in the context of values education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-02 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.identifier.yokid | 10286651 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 585683 | |
dc.description.pages | 154 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı | |