Show simple item record

dc.contributor.advisorŞenel, Müfit
dc.contributor.authorDemirel, Zeynep Tülin
dc.date.accessioned2021-05-08T10:41:44Z
dc.date.available2021-05-08T10:41:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673544
dc.description.abstractBu çalışma, çoklu zekaya dayalı etkinliklerin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin okuma başarılarına olan etkisini araştırmaktadır. Çalışma kapsamındaki 17 kişi Gaziosmanpaşa Üniversitesi Turizm ve Otelcilik bölümüne yeni kayıt olmuş öğrencilerden oluşmaktadır. Katılımcılar zorunlu İngilizce seviye tespit sınavı sonuçlarına dayanarak hazırlık sınıfına kayıt yaptırmışlardır. Çalışmanın başlangıcında deney grubuna iki veri ölçme aracı uygulanmıştır. İlk olarak, araştırmacı tarafından literatür taraması sonrasında geliştirilen İngilizce okuma anlama testi deney grubuna öntest olarak uygulanmıştır. Bu test vasıtasıyla katılımcıların okuduğunu anlama başarılarının ve okuma strateji bilgilerinin ölçülmesi amaçlanmıştır. İkinci olarak, deney grubundaki katılımcıların baskın zeka türlerini belirlemek amacıyla Ziya Selçuk (2004) tarafından geliştirilen yetişkinler için çoklu zeka gözlem formu uygulanmıştır. Çalışma 11 hafta boyunca devam etmiştir ve okuma dersleri haftada 4 saat olarak düzenlenmiştir. 11 haftalık okuma dersi uygulamasının ardından araştırmacı tarafından geliştirilen İngilizce okuma anlama testi deney grubuna sontest olarak uygulanmıştır. Bu araçlar vasıtasıyla toplanan veriler, deney grubundaki öğrencilerin öntest ve sontest sonuçlarının karşılaştırılması amacıyla Paired Sample t-test ve Wilcoxon testleri uygulanarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulguları farklı zeka alanlarına bağlı bireysel farklılıkların takdir edilmesinin ve öğretim sürecinin bu zeka alanlarının gerekliliklerine göre tasarlanmasının, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin okuma başarılarında anlamlı değişikliklere yol açtığını işaret etmektedir. Bulgular, çoklu zekaların İngilizce'nin yabancı dil olarak öğrenimine ne şekilde katkılar sağlayabileceği konusunda deliller sunmaktadır. Çalışmanın bulguları ışığında, İngilizce'nin yabancı dil olarak öğretilmesinde çoklu zekaya dayalı bir yaklaşım benimsenmesinin, farklı öğrencilere öğrenme konusunda başarma şansı verdiği belirtilmektedir. Bu sebeple, öğretmenlerin öğrencilerine okuma stratejilerini öğretirken ve öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarını geliştirirken farklı zekaların harekete geçmesini teşvik edecek öğretim ortamları oluşturmaları gerektiği düşünülmektedir.
dc.description.abstractThis study investigates the effects of multiple intelligence based activities on EFL learners' reading performance. Seventeen participants of the study were the newly enrolled students of Tourism and Hotel Management department at Gaziosmanpaşa University. The participants were conditionally enrolled to the preparatory class depending on their scores in the obligatory English placement test. At the beginning of the study, two data collection instruments were applied to the experimental group. First of all, the participants were required to have the English reading comprehension test that had been developed by the researcher after a literature review. Through this test, it was aimed to determine the reading performances and reading strategy knowledge of the participants. Secondly, in order to determine the dominant intelligence types of the participants in the experimental group, the multiple intelligences areas inventory for adults that had been prepared by Ziya Selçuk (2004) was administered. The study was applied for 11 weeks and the reading classes were held for 4 hours per week. At the end of the 11 weeks reading course application, the English reading comprehension test that had been developed by the researcher was applied again to the experimental group as post-test. The data collected through those instruments were analyzed by implementing the Paired Sample t-test and Wilcoxon test in order to compare the pre-test and post-test results of the experimental group. The findings of the study indicate that appreciating individual differences as regards to distinctive intelligence areas and designing teaching process through the prerequisites of these intelligence domains result in meaningful changes on EFL learners' reading performances. The findings provide further evidence on how multiple intelligences can be used to promote EFL learning. In the light of the findings of the study, it is suggested that a multiple intelligence based approach to teach EFL allows diverse learners a chance to succeed at learning. For this reason, it is considered that while teaching reading strategies to their students and enhancing their reading comprehension performances, teachers need to create learning environments that foster the activation of diverse intelligences.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effects of multiple intelligence based activities on reading performance of efl learners
dc.title.alternativeÇoklu zekaya dayalı etkinliklerin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin okuma başarısına etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-04
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10292450
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid588077
dc.description.pages262
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess