Ortaokul sosyal bilgiler derslerinde müzelerin önemi ve kullanılma durumuna ilişkin öğretmen görüşleri (Sinop ili örneği )
dc.contributor.advisor | Tomal, Necati | |
dc.contributor.author | Ustaoğlu, Atakan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:41:42Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:41:42Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673537 | |
dc.description.abstract | Ülkemizde ve tüm dünyada yaşanan gelişmelerin etkisiyle, diğer derslerde olduğu gibi Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında da değişikliğe ihtiyaç duyulmuştur. Milli Eğitim Bakanlığınca hazırlanan ve 2018-2019 öğretim yılında yürürlüğe giren Sosyal Bilgiler Öğretim Programı yarı yapılandırmacılık yaklaşımı doğrultusunda yeniden düzenlenmiştir. Bu yaklaşımla Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin, çağdaş eğitim sistemi içerisinde kendileri için oluşturulan yeni konumun gerektirdiği sorumluluklar değişmiştir. Bu değişiklikle birlikte öğretim programındaki yükümlülüklerini ve sorumluluklarını yerine getirmek isterken pek çok yeni uygulamayla karşılaşmaktadırlar. Bu yeniliklerin en önemlilerinden biri de Sosyal Bilgiler öğretim programında yer alan `Müze ile Eğitim` konusudur. Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin ders anlatımında sınıf dışı bir ortam olarak müzeyi kullanması son derece gerekli ve önemlidir. Araştırmanın amacı da Sinop ilinde orta okullarda görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinin derslerinde müzeleri kullanma durumlarını incelemektedir. Bu araştırmada tarama modelinde desenlenmiş nitel bir yaklaşım kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Sinop il sınırları içerisindeki ortaokullarda görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada görüşme tekniği kullanılmıştır. Çalışma grubundaki öğretmenlerin demografik özellikleri ile müze kullanma durumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymak için IBM SPSS Statistics 22 programı ve görüşme formundaki açık uçlu sorulara verilen cevapların değerlendirilmesinde ise nitel araştırmadaki betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenlerin Sosyal Bilgiler dersi için en yararlı gördükleri kaynakların başında müzeler ve tarihi eserler olduğu sonucuna ulaşılmış olsa da müze gezilerini bir eğitim-öğretim yılında çok az öğretmenin kullandığı ortaya çıkmıştır. Bu sonuç üzerinde; müze gezileri için izin almada yaşanan güçlükler, öğretim programının yoğunluğu, Sinop şehrindeki müzelerin az olması ve ulaşımın ya da gezi masraflarının karşılanmasında yaşanan zorluklar en etkili faktörlerdir. Ayrıca öğretmenlerin müzeyi Sosyal Bilgiler dersinde kullanma durumlarında cinsiyet ve kıdem faktörünün önemli olmadığı belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | Due to the developments in our country and all over the world, there has been a need for a change in the curriculum of the Social Studies course as in other courses. The Social Studies curriculum, which was prepared by the Ministry of National Education and entered into force in the academic year 2018-2019, was rearranged in line with the semi-constructivist approach. With this approach, the responsibilities of the Social Studies teachers in the new education system within the modern education system have changed. Together with this change, they are faced with many new applications in order to fulfill their obligations and responsibilities in the curriculum. One of the most important of these innovations is the subject of `Education with Museum` in the Social Studies curriculum. It is extremely necessary and important for Social Studies teachers to use the museum as an out-of-class environment in their lecture. The aim of the study is to investigate the use of museums in social studies teachers who work in secondary schools in Sinop province. In this study, a patterned qualitative approach was used in the screening model. The study group consists of Social Studies teachers working in the middle schools of Sinop province in the 2016-2017 academic year. Interview technique was used in the research. In order to reveal the relationship between the demographic characteristics of the teachers in the study group and their use of museums, IBM SPSS Statistics 22 program and the answers to the open-ended questions in the interview form were used in the descriptive analysis technique in the qualitative research. As a result of the research, it was determined that gender and seniority factor were not important in teachers' use of the museum in Social Studies course. Although it is concluded that teachers are the most useful sources for Social Studies course, museums and historical artifacts have reached the conclusion that they did not do much or no museum trips in a school year. This is due to the difficulties in obtaining permission for museum trips, the intensity of the curricula, the low number of city museums at Sinop and the difficulties in meeting transportation or travel expenses. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul sosyal bilgiler derslerinde müzelerin önemi ve kullanılma durumuna ilişkin öğretmen görüşleri (Sinop ili örneği ) | |
dc.title.alternative | Teachers' views on the usage status and importance of museums i̇n secondary school soci̇al studi̇es courses (The case of Sinop provi̇nce) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-03 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Museums | |
dc.subject.ytm | Museum education | |
dc.identifier.yokid | 10281875 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 586865 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |