Show simple item record

dc.contributor.advisorBalcı Çelik, Seher
dc.contributor.authorGüner, Uğur
dc.date.accessioned2021-05-08T10:41:41Z
dc.date.available2021-05-08T10:41:41Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673534
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaöğretim kurumları öğrencilerinin bilinçli farkındalık düzeylerinin cep telefonu bağımlılığı üzerine etkisini araştırmaktır. Araştırmanın örneklemini Amasya İli Gümüşahcıköy İlçesi'nde ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören gönüllü öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklemde 281 kadın (%58), 199 erkek (%42) toplam 480 öğrenci yer almaktadır. Araştırmada gerekli olan verileri elde etmek için katılımcılara Kişisel Bilgi Formu, Bilinçli Farkındalık Ölçeği ve Cep Telefonu Bağımlılığı Ölçeği uygulanmıştır. Bilinçli farkındalığın cep telefonu bağımlılığı üzerine yordayıcılığını tespit etmek amacıyla regresyon analizi yapılmıştır. Bilinçli farkındalığın cep telefonu bağımlılığını %11 oranında yordadığı tespit edilmiştir. Ayrıca cep telefonu bağımlığı ve bilinçli farkındalık arasındaki ilişki Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu ile test edilmiştir. Cep telefonu bağımlığı ile bilinçli farkındalık arasında negatif yönlü orta düzeyde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Cep telefonu bağımlılığı ile bilinçli farkındalık arasında cinsiyete, öğrenim gördükleri sınıf düzeyine, okul türüne ve kardeş sayısına göre anlamlı ilişki bulunamamıştır. Cep telefonu bağımlılığı ile bilinçli farkındalık arasında günlük cep telefonu kullanım sürelerine göre anlamlı ilişki bulunmuştur. Günlük cep telefonu kullanım süresi düşük olan öğrencilerin günlük cep telefonu kullanım süresi daha yüksek olan öğrencilere göre cep telefonu bağımlığı düzeyleri daha düşük bulunurken, bilinçli farkındalıkları daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effects of mindfulness levels of high school students' on cell phone addiction. The sample of the study consist of volunteer in high school's students who live in Amasya Gümüşhacıköy. The sampling included 480 volunteer students 281 females (%58), 199 males (%42). Personal Information Form, Mindful Attention Awareness Scale, Mobile Phone Addiction Scale were applied in order to obtain the necessary data in the research. Regression analysis was performed to determine the predictor of mindfulness on mobile phone addiction. It was found that mindfulness predicted mobile phone addiction by 11%. Furthermore, the relationship between mobile phone addiction and mindfulness was tested with Pearson Product Moment Correlation. A moderate negative correlation was found between mobile phone addiction and mindfulness. There was no significant relationship between mobile phone addiction and mindfulness according to gender, class level school type and number of siblings. There was a significant relationship between mobile phone addiction and mindfulness according to daily mobile phone usage times. While the level of mobile phone dependency of students with low daily mobile phone usage time was lower than those with higher mobile phone usage time, their level of mindfulness was found to be higher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumları öğrencilerinin cep telefonu bağımlılığının yordayıcısı olarak bilinçli farkındalık
dc.title.alternativeMindfulness as prediction of high school students mobile phone addiction  
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-27
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPsychology
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmMindfulness
dc.subject.ytmMobile phone
dc.identifier.yokid10278152
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid583703
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışma Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess