Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Yaşar
dc.contributor.authorKarakullukcu, Nurullah
dc.date.accessioned2021-05-08T10:41:41Z
dc.date.available2021-05-08T10:41:41Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673533
dc.description.abstractBu araştırma ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma motivasyonlarını etkileyenfaktörlere ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Samsun İlMilli Eğitim Müdürlüğüne bağlı devlet okullarında 2013-2014 eğitim - öğretimyılında öğrenim gören 986 ilkokul 4. sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın örneklemi oranlı küme örnekleme yöntemiyle belirlenmiş ve uygulamaiçin gidilen okullar rastgele (random) belirlenmiştir. Araştırma sürecinde ölçme aracıolarak; Ülper (2011a) tarafından geliştirilen, 35 maddelik `İlkokul ÖğrencilerininOkumaya Güdüleyen Faktörlere İlişkin Görüşlerini Belirleme Anketi` kullanılmıştır.Araştırma verilerinin çözümlenmesi, SPSS 17.0 (Statistical Package for the SocialSciences) paket programıyla gerçekleştirilmiştir. Anket sonunda elde edilen verilerinanalizlerinde frekans ve yüzde değerleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarınagöre, öğrencilerin okuma motivasyonlarını öğretmenlerin ve kitapların her zaman,ailelerin sık sık, arkadaşların ara sıra etkiledikleri tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis study was conducted to determine the opinions of primary school 4th gradestudents about the factors that affect their reading motivation. The research wascarried out on 986 4th grade students in public schools of Samsun ProvincialDirectorate of National Education in 2013-2014 academic year. The sample of thestudy was determined by proportional cluster sampling method and randomizedschools were selected for application. As a measurement tool in the research process;A 35-item leme Questionnaire for Determining Primary School Students' Perceptionsof Reading-Driving Factors en developed by Ülper (2011a) was used. The data wereanalyzed with SPSS 17.0 (Statistical Package for the Social Sciences). Frequencyand percentage values were used in the analysis of the data obtained at the end of thesurvey. According to the results of the study, it was found that teachers and booksalways affect the motivation of students to read, families frequently and friendsoccasionally.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma motivasyonlarını etkileyen faktörlere ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeThe views of primary school 4th grade students on the factors affecting reading motivation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-28
dc.contributor.departmentİlköğretim Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.identifier.yokid10281113
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584242
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess