İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma motivasyonlarını etkileyen faktörlere ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Çelik, Yaşar | |
dc.contributor.author | Karakullukcu, Nurullah | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:41:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:41:41Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673533 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma motivasyonlarını etkileyenfaktörlere ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Samsun İlMilli Eğitim Müdürlüğüne bağlı devlet okullarında 2013-2014 eğitim - öğretimyılında öğrenim gören 986 ilkokul 4. sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın örneklemi oranlı küme örnekleme yöntemiyle belirlenmiş ve uygulamaiçin gidilen okullar rastgele (random) belirlenmiştir. Araştırma sürecinde ölçme aracıolarak; Ülper (2011a) tarafından geliştirilen, 35 maddelik `İlkokul ÖğrencilerininOkumaya Güdüleyen Faktörlere İlişkin Görüşlerini Belirleme Anketi` kullanılmıştır.Araştırma verilerinin çözümlenmesi, SPSS 17.0 (Statistical Package for the SocialSciences) paket programıyla gerçekleştirilmiştir. Anket sonunda elde edilen verilerinanalizlerinde frekans ve yüzde değerleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarınagöre, öğrencilerin okuma motivasyonlarını öğretmenlerin ve kitapların her zaman,ailelerin sık sık, arkadaşların ara sıra etkiledikleri tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | This study was conducted to determine the opinions of primary school 4th gradestudents about the factors that affect their reading motivation. The research wascarried out on 986 4th grade students in public schools of Samsun ProvincialDirectorate of National Education in 2013-2014 academic year. The sample of thestudy was determined by proportional cluster sampling method and randomizedschools were selected for application. As a measurement tool in the research process;A 35-item leme Questionnaire for Determining Primary School Students' Perceptionsof Reading-Driving Factors en developed by Ülper (2011a) was used. The data wereanalyzed with SPSS 17.0 (Statistical Package for the Social Sciences). Frequencyand percentage values were used in the analysis of the data obtained at the end of thesurvey. According to the results of the study, it was found that teachers and booksalways affect the motivation of students to read, families frequently and friendsoccasionally. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuma motivasyonlarını etkileyen faktörlere ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | The views of primary school 4th grade students on the factors affecting reading motivation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-28 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Reading | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.identifier.yokid | 10281113 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 584242 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |