Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Cafer
dc.contributor.authorEroğlu, Tuba
dc.date.accessioned2021-05-08T10:41:41Z
dc.date.available2021-05-08T10:41:41Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673532
dc.description.abstractSözlü edebiyatın en önemli türlerinden olan masallar, okul öncesi dönemden başlayarak çocuğa evrensel ve toplumsal değerleri kazandırmada önemli bir eğitimsel işleve sahiptir. Masallar, bu işlevlerini bünyesinde barındırdıkları çeşitli iletilerle gerçekleştirir. Bu bağlamda masal metinlerinin içerdiği iletiler ele alınmalı ve çocuklara uygunluğu araştırılmalıdır. Çalışmamızın amacı Yücel Feyzioğlu'nun derleyip yeniden kaleme aldığını ifade ettiği Türk dünyası masallarında bulunan eğitsel iletileri tespit ederek bu iletilerin eğitimde kullanılabilirliğini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışmamızın örneklemini Yücel Feyzioğlu'nun on altı masal kitabı oluşturmaktadır. Masal kitapları incelenirken alfabetik sıra takip edilmiştir. İletiler, Muhsine Helimoğlu Yavuz'un ` Masallar ve Eğitimsel İşlevleri` kitabındaki sınıflandırmaya uygun olarak etik, psikolojik, sosyolojik ve ekonomik iletiler başlığı ile verilmiştir. İncelenen eserlerde psikolojik iletilerin, etik, sosyolojik ve ekonomik iletilere oranla daha fazla kullanıldığı tespit edilmiştir. Türk dünyası masallarının eğitsel iletileri verme bakımından Anadolu sahası masallarıyla pek çok ortak özellik taşıdığı belirlenmiştir. Ayrıca Yücel Feyzioğlu'nun Türk dünyası masallarının eğitimsel açıdan uygun olduğu, Türkçe ders kitaplarında ve yardımcı kaynaklarda kullanılabileceği, değer aktarımı sürecinde anne, baba ve eğitimcilere yol gösterici bir nitelik taşıdığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractStarting from the pre-school period, tales, which is one of the most important genres of oral litarature, has a very important educational function for teaching children universal and social values. Tales succeed this via various messages which they include. In this regard, these messages, which tales include, should be reviewed and their convenience for children should be analyzed. The aim of this study is to investigate the educational messages in Turkish world tales which have been compiled and rewritten by Yücel Feyzioğlu and to identify their convenience in education. In thi study document review which is one of the qualitative research methods, has been used. The sample of this study is consisted of Yücel Feyzioğlu's sixteen tales. Books have been investigated in alphabetic order. Messages have been given in accordance with the classifiction in Muhsine Helimoğlu Yavuz's book `Tales and Their Educational Function`, under the titles of ethical, psychological, sociologic and economic messages. In the pieces which have been studied, it has been detected that psychological messages have been used more when compared to ethical, sociological and economic messages. It has been specified that Turkish world tales have a lot of common characteristics with Anatolian field tales in terms of conveying educational messages. Furthermore, it has been determined that the tales which have been rewritten by Yücel Feyzioğlu, are convenient for educational use, that they could be used in Turkish coursebooks and workbooks, and they have held and instructive qualification for parents and educators in the process of conveying values.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYücel Feyzioğlu`nun Türk dünyası masal kitaplarında eğitimsel işlevler
dc.title.alternativeEducational functions in Yücel Feyzioğlu's Turkish world tale books
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-29
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10285366
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585335
dc.description.pages214
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess