Show simple item record

dc.contributor.advisorÇevik Kansu, Ceren
dc.contributor.authorÖzhan, Tuğba
dc.date.accessioned2021-05-08T10:41:38Z
dc.date.available2021-05-08T10:41:38Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673519
dc.description.abstractBu araştırmada İlkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin akıcı okuma becerilerinin ve okuduğunu anlama düzeylerinin belirlenmesi ve öğrencilerin kendilerinin, öğretmenlerinin ve velilerinin görüşleri alınarak yorumlanması amaçlanmıştır. Bu nedenle araştırma durum çalışması deseninde yürütülmüştür. Araştırma Samsun ili Atakum ilçesinde bulunan üç ilkokulda yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu bu ilkokullarda okuyan 26 üçüncü sınıf öğrencisi, bu öğrencilerin öğretmenleri ve velileri oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, üç farklı türde okuma metni ve bu metinlere ait araştırmacı tarafından hazırlanan okuduğunu anlama soruları, öğretmen, öğrenci ve veli için hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formları ve Çok Boyutlu Akıcılık Ölçeği kullanılmıştır. Üç farklı metin türüne ait öğrencilerin akıcı okuma becerilerine (kelime tanıma, okuma hızı ve prozodik okuma) ait veriler, video kamera kayıtları üzerinden formlara puanlanmıştır. Ayrıca öğretmen, öğrenci ve velilerin görüşmeleri kamera kaydına alınarak metin haline getirilmiştir. Ölçek ve okuduğunu anlama sorularından elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler, korelasyon, tek yönlü anova ve Kruskal Wallis testleri kullanılırken; görüşmelerden elde edilen verilerde ise betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin akıcı okuma becerileri ile okuduğunu anlama becerilerine ait başarılarının genel olarak düşük olduğu görülmüştür. Öğrencilerin akıcı okuma becerilerine ait puanlar ile okuduğunu anlama becerisine ait puanlar metin türlerine göre farklılık göstermemektedir. Hikaye edici metin, bilgilendirici metin ve şiir metin türü açısından kelime tanıma becerisiyle okuma hızı ve kelime tanıma becerisi ile prozodi orta düzeyde; okuma hızı becerisiyle prozodi becerisi arasında yüksek düzeyde; prozodi ile okuduğunu anlama ve okuma hızıyla okuduğunu anlama orta düzeyde ilişkili bulunmuştur.Öğretmen, öğrenci ve velilerle yapılan görüşmelerden akıcı okuma ile ilgili düşünce ve uygulamalara ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine fluent reading skills and reading comprehension level of elementary school 3rd grade students and to interpret them by taking opinions of students themselves, teachers and parents. The sample of the study was determined by simple probability sampling. The research was conducted in 3 primary schools with different socio-economic level in primary schools located in Samsun, Atakum district. 26 3th grade students studying in these schools, six teachers and parents of these students has created the population of the research. As data collection tools, semi-structured individual interview forms based on open-ended questions, Multidimensional Prosodic Reading Scale and Comprehension Tests were used. İnterviews of teachers, students and parents were recorded in the camera. Data of the interview was analyzed by content analysis. The findings and interpretation of the interviews were established depending on data analysis Besides, data related to students' reading accuracy, prosodic reading and reading rates were rated on scales using video records. For analysis of data collected, average from descriptive statistics, oneway anova from hypothesis tests, Kruskall Wallis Test, correlation analysis were used. Analysis were done via SPSS 16.0. Results of the study have shown that success of 3th grade students on fluent reading skills and reading comprehension skills were low. Students' fluency reading skills, word recognition skills, reading speed skills and prosody skill scores and reading comprehension skills did not differ according to the text types. Moderate correlation between reading accuracy and reading rate, reading accuracy and prosody; high level correlation between reading rate and prosody; moderate correlation between prosody and comprehension, between reading rate and comprehension on expository text, story text and poetry text were detected. From the interviews with the teachers, the students and the parents some thoughts and applications were obtained about fluent reading .en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul 3. sınıf öğrencilerinin akıcı okuma becerilerinin ve anlama düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of primary school third grade students' reading fluency skills and level of comprehension
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-02
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFluidity
dc.subject.ytmUnderstanding
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading fluency
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmParents
dc.identifier.yokid10286708
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585702
dc.description.pages182
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess