İlkokul 4. sınıfta destanlarla değer eğitimi uygulamalarının etkililiği
dc.contributor.advisor | Çağlayan, Kaya Tuncer | |
dc.contributor.author | Albayrak, Burhan Mikdat | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:41:35Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:41:35Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673509 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ilkokul 4. Sınıfta destanlarla değerler eğitimi uygulamalarının etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Ağrı ilinde yer alan 3 devlet okulunda öğrenim gören 4. sınıfların hepsi araştırmaya katılmıştır. Seçilen okullardan Ahmet Alagöz ve Şehit Korgeneral İsmail Selen İlkokulu'ndan iki deney, Mehmet Akif Ersoy İlkokulu'ndan iki kontrol, Ahmet Alagöz İlkokulu'ndan bir kontrol grubu olmak üzere 3 kontrol grubu oluşturmuştur. Araştırmada nitel ve nicel verilerin birlikte kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda Ön Test- Son Test Kontrol Gruplu yarı deneysel desen, nitel boyutu ise durum çalışması şeklinde tasarlanmıştır. Deney gruplarına MEB müfredatı dışında oluşturulan Destanlarla Değerler Eğitimi etkinlikleri ile uygulama yapılmış, kontrol gruplarında ise sadece MEB müfredatı uygulanmaya devam edilmiştir. İlkokul 4. sınıf öğrencilerine uygulanan etkinlikler 6 hafta sürmüştür. Araştırmanın verileri, araştırma kapsamında geliştirilen Değerleri Anlamlandırma Testi, Öğretmen- Veli Gözlem Formları, Destanlarla Harmanlanmış Ders Etkinlikleri, Öğrenci- Öğretmen Günlükleri, Veli Mülakatı Etkinliği ile toplanmıştır. Anlamlandırma testinin yorumlanmasında SPSS 23.0 istatistik programı kullanılmıştır. Öğretmen- Veli Gözlem Formları ve Günlükleri, Destanlarla Harmanlanmış Ders Etkinlikleri, Veli Mülakatı Etkinliği değerlendirilirken içerik analizi tekniklerinden betimsel analiz kullanılarak belirli temalara ve kodlara ulaşılmıştır. Araştırma sonucu destanlarla değerler eğitimi etkinliklerinin değerleri anlamlandırma üzerinde etkili olduğunu göstermektedir. Öğrencilere yapılan ön test ile son test puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Etkinlik öncesinde uygulanan `Olsaydı Ne Olurdu, Olmasaydı Ne Olurdu?` etkinlik kağıdı ile son uygulanan `Değerleri Anlamlandırma Kağıdı` arasında değerleri anlamlandırma ve ifade etme açısından daha geniş bir çerçeve oluşturdukları görülmüştür. Öğrenci ve öğretmen günlüklerinden elde edilen sonuçlara göre derslerin zevkli olarak işlendiği, öğrencilerin derslere aktif şekilde katıldığı, öğretmen ve öğrencilerin mutlu bir ortam oluşturduğu görülmüştür. Öğretmen ve veli gözlem formlarından elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin değerleri anlamlandırması yanında öğrencilerin davranışlarında da değişikliklerin olduğu sonucu çıkmıştır. Buradan hareketle `Destanlarla Değerler Eğitimi Etkinlikleri`nin değerleri anlama ve anlamlandırmada etkili olduğu ve destanların değerler eğitiminde kullanılabilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to investigate the effects of the activities of values education through epics on 4th grade students' understanding of values. The sample of the research consists of all 4th grade students who study in three public schools in the province of Ağrı. One experimental group from Ahmet Alagöz primary school and one experimental group from Şehit Korgeneral İsmail Selen primary school were taken whereas two control groups from Mehmet Akif Ersoy primary school and one control group from Ahmet Alagöz Primary school were taken. Mixed method was used in the study in which qualitative and quantitative data were used together. In the quantitative dimension of the study, a quasi-experimental design with the pre-test and post-test control groups was used. The activities of values education through epics were applied in experimental groups whereas MoNE curriculum continued to be applied in control groups. The activities took place for 6 weeks. The data were collected through values interpretation test, teacher-parent observation forms, the activities supported with epics, student-teacher diaries and the activity of parent interview. SPSS 23.0 was used to analyze the values interpretation test. Themes and codes were created by using descriptive analysis which is one of content analysis techniques while evaluating the data obtained through teacher-parent observation forms, the activities supported with epics, teacher-parent diaries and the activity of parent interview. In terms of quantitative data, the results of the research show that there was no significant difference between the pre-test and post-test scores. In terms of qualitative data, it was observed that the students displayed better performance in expressing and understanding the values in the activities supported with epics in time. The results obtained from the student-teacher diaries showed that the lessons were carried out with pleasure, the students actively participated in the classes, and a happy environment was created for the teachers and students. According to the teacher-parent observation forms, it was also found that there were changes in the students' behaviors as well as the students' understanding of values. It is believed that the activities of values education through epics have influence on understanding values. Accordingly, it is suggested that the activities of values education through epics should be included in the textbook of MoNE and put into practice. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul 4. sınıfta destanlarla değer eğitimi uygulamalarının etkililiği | |
dc.title.alternative | Elementary school 4. effectiveness of value education practices with epics in the classroom | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-09 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10301154 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 600886 | |
dc.description.pages | 334 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |