Show simple item record

dc.contributor.advisorSengir, Sena
dc.contributor.authorÖzkemahli, Selahattin
dc.date.accessioned2021-05-08T10:41:35Z
dc.date.available2021-05-08T10:41:35Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673508
dc.description.abstractBu araştırmada, görsel sanatlar dersinde açık ve örtük olarak kazandırılmaya çalışılan değerlerin, öğrencilere kazandırılıp kazandırılmadığı ve değerlerin kazandırılması sürecinde karşılaşılan sorunlar ve bu sorunlara çözüm önerileri, görsel sanatlar öğretmenlerinin görüşleri alınarak incelenmiştir. Araştırma kapsamında, Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nden etik kurul raporu ve Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğünden izin alınarak, nitel ve nicel görüşme formu ile Samsun ilinde bulunan, II. kademede (ortaokul) görevli görsel sanatlar öğretmenlerinin, görüşlerine başvurulmuş ve sonuçlar değerlendirilmiştir. Görüşme formları değerlendirildiğinde, görsel sanatlar dersinde değer kazanımının fazla olması ve örtük öğrenmenin değer kazandırılmasına olan katkısı, esnek müfredat yapısından dolayı değer kazandırılmasına uygun bir ders olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, hizmet içi eğitimin yetersiz olması, lisans döneminde değerlerle ilgili bir müfredat içeriğinin olmayışı, ders saatlerinin bir saat olması, sınıf ve atölye ortamının yetersiz kalması gibi sorunların olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this research, it is examined whether the values that are tried to be gained openly and implicitly in the visual arts course are gained to the students and the problems encountered in the process of gaining the values and the solution suggestions to these problems are taken by the opinions of the visual arts teachers. Within the scope of the research, the ethics committee report from Ondokuz Mayıs University and permission from the Samsun Provincial Directorate of National Education were obtained and the qualitative and quantitative interview form was used for the opinions of the visual arts teachers working in secondary school in the province of Samsun and the results were evaluated. When the interview forms are evaluated, it is concluded that the value acquisition in visual arts course is high and the contribution of implicit learning to gain value is a suitable course to add value due to its flexible curriculum structure. In addition, problems such as insufficient in-service training, lack of a curriculum content related to values during the undergraduate period, one hour of lecture hours, and inadequate classroom and workshop environment were determineden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleII. kademe görsel sanatlar dersi öğretmenlerinin değerler eğitiminin etkileri üzerine görüşleri: Samsun ili örneği
dc.title.alternativeViews of II. level visual arts teachers on the effects of values education: Samsun province example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-09
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVisual arts course
dc.subject.ytmVisual arts
dc.identifier.yokid10301631
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600955
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineResim-İş Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess