Lise öğrencilerinin empatik eğilimleri ve saldırganlık düzeylerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Barut, Yaşar | |
dc.contributor.author | Soydan, Didem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:41:34Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:41:34Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673504 | |
dc.description.abstract | Ergenlik kişinin hayatında önemli bir yer tutmakta olup fiziksel, zihinsel ve kişisel değişimlerin yaşandığı bir dönemdir. Ortaöğretim kademesi eğitim sürecinin bir aşaması olup öğrencilerin kimlik karmaşası yaşadığı ve psiko-sosyal gelişimleri açısından değişim yaşadığı ergenlik dönemini kapsamaktadır. Bu çalışmada farklı lise türlerinde öğrenim gören öğrencilerin empatik eğilim ve saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Veriler Ordu'nun Fatsa ilçesinde 2018-2019 eğitim öğretim yılında Fen Lisesi, Anadolu Lisesi, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ve İmam-Hatip Lisesinde öğrenim gören 9., 10., 11. ve 12. sınıf öğrencilerinden toplanmıştır. 204'ü kız, 174'ü erkek olmak üzere toplam 378 öğrenci araştırmada katılımcı olmuşlardır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu`, `Empatik Eğilim Ölçeği` ve `Saldırganlık Envanteri` kullanılmıştır. Çalışmada farklı lise türlerinde öğrenim gören öğrencilerin empatik eğilim ve saldırganlık düzeylerinin; cinsiyet, aile tutumu, içinde yaşadığı aile türü, disiplin durumu, aile ve çevrede yaşanan şiddet olayları, spor ile ilgilenip ilgilenmediği gibi değişkenlere göre anlamlı farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Verilerin analizinde SPSS 17.0 programı kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre lise öğrencilerin empatik eğilim ve saldırganlık düzeyleri arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur ( r=-.165)(p<.001). Farklı lise türlerinde öğrenim gören öğrencilerin empatik eğilim puanları arttıkça saldırganlık puanları düşmektedir. | |
dc.description.abstract | Puberty occupies an important place in person's life and is a period in which physical, mental and personal changes occur. Secondary education stage is a part of education and consists puberty term in which students experience identity confusion and fluctuations happen in terms of psychosocial development. In this study, the correlation between empathetic tendencies and aggression levels of teenagers studying at high school level is analyzed. The data was collected by the 9th, 10th, 11th and 12th grade students studying at Science High School, Anatolian High School, Vocational and Technical Anatolian High School and Imam Hatip High School in 2018-2019 education year in FATSA/ORDU. 204 female and 174 male students (378 in total) took part as participants. `Personal Information Form`,which was prepared by the resarchor `Empathetic Tendency Scale` and `Inventory of Aggression` were used as data collection tool. In this study, empathic tendency and aggression levels of different high school students; gender, family attitudes, family type, disciplinary status, violence in family and environment, whether or not they are interested in sports. SPSS 17.0 was used to analyze the data. Results show that there is a negative correlation between empathetic tendency and aggression level of the students ( r=-.165)(p<.001). As empathetic level points of the students from different schools increase, their aggression level points decrease. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Lise öğrencilerinin empatik eğilimleri ve saldırganlık düzeylerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | İnvestigation of empatical trends and agression levels of high school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-08 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10296772 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 600480 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |