Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnan, Zuhal
dc.contributor.authorKartal, Pakize Burcu
dc.date.accessioned2021-05-08T10:41:34Z
dc.date.available2021-05-08T10:41:34Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673501
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim matematik eğitiminde origami destekli rehberli sorgulamaya dayalı öğretimin öğrenme sürecine etkisinin incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırma Karadeniz bölgesinde, büyük bir ilin ilçe merkezinde bulunan bir devlet ortaokulunda gerçekleştirilmiş nitel bir çalışmadır. Çalışma grubu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında bir devlet ortaokulunda 5.sınıfta öğrenim gören 20 deney ve 20 kontrol grubunda olmak üzere toplam 40 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma nitel araştırma yöntemleri içinde bulunan eylem araştırması niteliğindedir. Çalışma süreci boyunca deney grubunda origami destekli rehberli sorgulamaya dayalı öğretim yöntemi, kontrol grubunda ise mevcut programda yer alan öğretim yöntemi ile ders işlenmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak uygulama esnasındaki ses kayıtları, öğrenci günlükleri, ön test ve son testler kullanılmıştır. Açık uçlu sorulardan oluşan ön test ve son testler dört farklı oturumda gerçekleşmiştir. Dört farklı oturuma ait ana başlıklar; `Temel Geometrik Kavramlara Yönelik Tanım ve Özellikler`, `Çokgen-Üçgen ve Dörtgen Kavramlarına Yönelik Tanım ve Özellikler`, Uzunluk-Çevre ve Zaman Kavramlarına Yönelik Tanım ve Özellikler` ve `Alan ve Prizma Kavramlarına Yönelik Tanım ve Özellikler` ile tanımlıdır. Araştırmada toplanan verilerin analizi betimsel analiz ile gerçekleşmiştir. Araştırma sonucunda, matematik eğitiminde deney grubunda uygulanan origami destekli rehberli sorgulamaya dayalı öğretimin öğrenme sürecine olumlu etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis research aims to investigate the effect of origami-based guided inquiry-based learning in primary mathematics education on the learning process. The research is a qualitative study conducted in a state middle school located in the district center of a large province in the Black Sea region. In the 2017-2018 academic year, the study group consisted of 40 students (20 experimental and 20 control groups) studying at a public secondary school. The study is an action research which is included in qualitative research methods. During the study period, origami-supported guided inquiry-based teaching method was used in the experimental group. Sound recordings, student diaries, pre-test and post-tests were used as data collection tools during the study. Pre-test and post-test of open-ended questions took place in four different sessions. Main headings of four different sessions; ' Definition and Properties of Basic Geometric Concepts', 'Definition and Properties of Polygonal-Triangle and Quadrilateral Concepts', 'Definition of Length-Environment and Time Concepts' and 'Definition and Properties of Field and Prism Concepts'. The data collected in this study was analyzed by descriptive analysis. As a result of the study, it was concluded that origami-based guided inquiry-based teaching applied in the experimental group in mathematics education had a positive effect on the learning process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleİlköğretim matematik eğitiminde origami destekli rehberli sorgulamaya dayalı öğretimin öğrenme sürecine etkisi
dc.title.alternativeThe impact of education based on the guided questioning supported by origami on the learning process in the education of elemantary mathematics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-20
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10311445
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid603401
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess