Show simple item record

dc.contributor.advisorKızıltan, Nalan
dc.contributor.authorAltintaş, Emine
dc.date.accessioned2021-05-08T10:41:33Z
dc.date.available2021-05-08T10:41:33Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673497
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, tek dilli ve çift dilli çocukların eleştirel düşünme eğilimlerini karşılaştırmaktır. Bu çalışmada, tek dilli çocukların ve çift dilli çocukların eleştirel düşünme eğilimleri incelenmiştir. Örneklem grubu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Almanya'nın Aschaffenburg şehrindeki ortaokullara devam eden tek dilli ve çift dilli çocuklardır. Örneklem grubuna 196 (82 tek dilli ve 114 çift dilli) çocuk dahil edilmiştir. Bu çalışmada anket kullanılmıştır. Eleştirel düşünme eğilimlerini gözlemlemek amacıyla deney ve kontrol grubuna bir anket formu uygulanmıştır. Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği (Semerci, 2016) kullanılmıştır. Veriler, SPSS programı ile bağımsız örneklem t-testi karşılaştırmaları kullanılarak analiz edilmiştir. Tek dilli ve iki dilli çocukların eleştirel düşünme eğilimleri, cinsiyet ve yaş gibi bağımsız değişkenler açısından analiz edilmiştir. Veri analizleri sonucunda çift dillilik ve eleştirel düşünme eğilimleri arasında olumlu bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to compare critical thinking dispositions of monolingual and bilingual children. In this study, critical thinking dispositions of monolingual children and bilingual ones were analysed. Bilingual children and monolingual, of German language, children in secondary schools in Aschaffenburg, Germany in academic year of 2017-2018 have been used. The sample group is made up of 196 (82 monolingual and 114 bilingual) children. Survey method is used in this study. The experiment and the control groups were given a questionnaire so as to observe the critical thinking dispositions. Critical Thinking Disposition Scale (Semerci, 2016) was used. The data were analysed by the SPSS software by using the comparisons of independent sample t-test. Critical thinking dispositions of monolingual and bilingual children were also analysed in terms of gender and age. The findings have showed that there is a positive correlation between bilingualism and critical thinking dispositions.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA comparative study of critical thinking dispositions of monolingual and bilingual children
dc.title.alternativeTek dilli ve çift dilli çocukların eleştirel düşünme becerilerinin karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-09
dc.contributor.departmentYabancı Diller Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10300767
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600762
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess