İl özel idarelerinde yönetim ve bilişim sistemlerinin uygulanması:Ankara İl Özel İdaresi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; il özel İdarelerinde uygulanan yönetim bilişim sistemlerini, Ankara İl Özel İdaresi örneğinde, çalışanlarının görüşleri doğrultusunda incelemektir. Araştırmanın örneklemini, Ankara İl Özel İdaresi?nde çalışan 304 memurdan araştırmaya gönüllü olarak katılan 6 idareci 24 çalışan olmak üzere toplam 30 kişi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı, çalışanların yönetim bilişim sistemleri ile ilgili görüşlerini belirtecekleri 5 adet açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma verileri değerlendirilirken 5. soruya verilen yanıtlar 4. soruya verilen yanıtlarla benzerlik gösterdiğinden, 4. soru kapsamında değerlendirmeye alınmıştır. Araştırma sonucunda; Ankara İl Özel İdaresi?nde yönetim bilişim sistemlerinden İçişleri Bakanlığı bünyesinde yer alan e-devlet uygulamaları ve İçişleri Bakanlığı dışındaki e-devlet uygulamaları olmak üzere yönetim bilişim sistemlerinden faydalanılmakta, ancak faydalanılma düzeyi çalışanlarca yeterli görülmemektedir. Yönetim bilişim sistemlerinin işleyişinde başta erişim kaynaklı olmak üzere, çeşitli sorunlar yaşanmakta, bu sorunlarda sistemin sağlıklı işlemesine engel olduğu belirlenmiştir. Ankara İl Özel İdaresi?nde yönetim bilişim sistemlerinden üst düzeyde yararlanmak için çalışanlar, başta çalışanlara eğitim olmak üzere, uzman personel istihdamı, programın kullanılmasının kolaylaştırılması olmak üzere çeşitli önerilerde bulunmuşlardır. Anahtar Kelimeler: İl Özel İdareleri, Ankara İl Özel İdaresi, Yönetim, Yönetim Bilişim Sistemleri, Bilişim Sistemleri The aim of this work is to examine the information systems being applied in special proviancial administrations, in the example of Ankara Special Proviancial administration towards the workers opinions. Sample of the work consists of 6 administrators and 24 workers joining volunterly from 304 officers working in Ankara Special Proviancial Administration. Data collecting means are 5 open ended questions defining the workers opinions about management information systems. Content analysis techique from qualitative searching methods was applied. While analyzing the data, as the 5th and 4th questions? answers are similar it was evaluated with in the scope of 4th question. At the result of the work, it is defined that Ankara Special Proviancial Administration make use of e-goverment applications within the Ministry of İnternal Affairs and e-goverment applications out of the Ministry of Internal Affairs as management information systems, but the level of usage is not sufficient.It is stated that there are several problems in the process of management information systems mainly about access and these problems prevent the system work regularly. Workers provide some suggesstions, like education for workers and employment of qualified personnel and simplfying the usage of the programmes to benefit at the top level from management information systems in Ankara Special Provience Administration. KeyWords: Special Provience Administration, Ankara Special Provience Administration, Administration, Management
Collections