Fatih projesi çerçevesinde; Ortaöğretim öğrencilerinin etkileşimli tahtaya yönelik görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
FATİH projesi, eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak ve okulların teknolojik alt yapısını iyileştirmek suretiyle derslerde bilgi ve iletişim teknolojilerinin verimli şekilde kullanılmasını gerçekleştirerek eğitimin niteliğini artırmak amacıyla 2010 yılının Kasım ayında Milli Eğitim Bakanlığı ile Ulaştırma Bakanlığı arasında imzalanan bir protokolle kamuoyuna duyurulan bir projedir. Proje uygulayıcıları, bu proje ile Türkiye?deki okulların tamamının etkileşimli tahta ile donatılmasının ve bütün öğrenci ve öğretmenlere tablet bilgisayar dağıtılmasının planlandığını belirtmişlerdir. Projenin beş yılda tamamlanması planlanmaktadır.Eğitimde FATİH Projesi kapsamında 2012-2013 Eğitim Öğretim yılı başında Anadolu Liselerine LCD Panel Etkileşimli tahtalar kurulmuş ve derslerde kullanılmaya başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı, bu yeni uygulamaya yönelik ortaöğretim öğrencilerinin görüşlerini incelemek, bu görüşlerin sınıf düzeyi, cinsiyet ve bilgisayar kullanma yeterlik algısına göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Bu çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Bu amaçla İzmir?in Karabağlar ilçesinde bulunan bir Anadolu Lisesi öğrencilerinden 80 kişilik bir gruba, bir grup demografik soru ile araştırmacı tarafından geliştirilen ?Etkileşimli Tahtaya İlişkin Görüşleri Belirleme Anketi? uygulanmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin etkileşimli tahtaya yönelik genel görüşlerin orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin etkileşimli tahtaya yönelik görüşlerinde ise cinsiyet, sınıf düzeyi ve bilgisayar kullanma yeterlik algısı değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmemiştir.Anahtar Sözcükler: FATİH Projesi, LCD Panel Etkileşimli Levha, Etkileşimli Tahtaya Görüşleri Belirleme Anketi FATİH is a Project which was announced in November 2010, with a protocole signed by both Ministry of National Education and Ministry of Communication and Transport, to provide equality of opportunity, and increase the quality of education by using communication technology in the class.Applicators of the Project have planned the schools in Turkey to be equipped with smart boards, and the teachers and students to be given plate computers. The Project is planned to be completed in five years.In the beginning of 2012/2013 education year, smart boards were constructed in all Anatolian High Schools and they have been used in the classes. The aim of the project is to research the students? approaches related to this new application. The aim of this study is to examine the opinions of secondary school students with this new application, using this level of class-level, gender, and to examine whether vary according to the perception of adequacy of computer. This study used a descriptive model.For this purpose, an Anatolian High School students in the district of Izmir Karabağlar to a group of 80 people, a group with the Interactive Whiteboard Opinions Survey, applied to the demographic question. As a result, an interactive whiteboard for students determined to be a medium level of opinions. Students' opinions towards the interactive whiteboard, gender, grade level and the perception of adequacy of computer use variables statistically no significant differences were found.Keywords: Fatih Project, Interactive LCD Plate Computers, Smart Board Opinions Survey.
Collections