Okul öncesi kaynaştırma eğitimine ilişkin öğretmen tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı okulöncesi kaynaştırmaya ilişkin tutumlarının incelenmesidir. Okulöncesi kaynaştırma eğitimine ilgili birçok araştırmaya rastlanmıştır. Kocaeli ili genelinde böyle bir araştırmaya rastlanmamıştır. Bu bağlamda okulöncesi kaynaştırma eğitimine yönelik tutumların araştırılması önemli görülmektedir.Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 yılı Kocaeli il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı, bağımsız anaokullarında ve ilkokullarda bünyesindeki ana sınıflarında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin kaynaştırmaya ilişkin görüşlerini ölçmek için de Antonak ve Larrivee (1995) tarafından geliştirilen Kırcaali-İftar (1997), tarafından Türkçe' ye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış olan `Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen `Bilgi Formu` ve `Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen verilerinin analizinde bağımsız gruplar için t-testi tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulguları okulöncesi öğretmenlerinin kaynaştırmaya ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından anlamlı düzeyde farklılaştığını göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Kaynaştırma, tutum, okulöncesi öğretmenleri. A purpose of this research is rewiewing attitudes on pre-school inclusion. We can see many researches about pre-school inclusion education. But in Kocaeli region ; we cant see. On this context; researching of pre-school inclusion education is really important. As you can see. Opinions of preschool and kindergarten teachers on inclusion were explored by using `Opinions Related to Mainstreaming Scale` developed originally by Antonak and Larrivee (1995) and adapted into Turkish by Kırcaali-İftar (1997). İn 2013-2014 Edu-year , the teachers who work in independent kindergardens and primary school's kindergardens which belongs to the ministry of national education in the central region of Kocaeli has created main work team of this research. İn this research we have used `information form`and `opinion scale related to inclusion`for get information . On the analys of informations we got ; we have used ` t-testi ` system for independent groups. Findings of this research shows us that pre-school teacher's atitudes can be changed about inclusion education on different variables. Key Words: İnclusion-attitudes- preschool - teachers
Collections