Ortaöğretim öğretmenlerinin örgütsel atalet düzeyleri: Bayrampaşa ilçesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Atalet genel olarak `monotonluk, tembellik, etkisiz olma, değişime direnç, statükonun korunması` anlamına gelmektedir. Bireylerin ve örgütlerin gelişimleri için atalet önemli bir engel olarak görülmektedir. Bu araştırma ortaöğretim okullarında çalışan öğretmenlerin örgütsel atalet düzeyleri ve öğretmenlerin cinsiyet, yaş, medeni durum, mesleki kıdem, bulundukları okuldaki görev süresi, öğrenim durumu ve mezun olunan okul türü değişkenleri açısından örgütsel atalet düzeylerinin incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma evrenini İstanbul ili Bayrampaşa ilçesindeki ortaöğretim okullarında çalışan 752 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Çankaya (2010) tarafından Türkçe'ye uyarlanan `Örgütsel Atalet Ölçeği` uygulanmıştır. Veri analizleri için aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve Anova (Tek Yönlü Varyans Analizi) ve Post-Hoc Scheffe test teknikleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda çalışma evrenindeki öğretmenlerin örgütsel atalet düzeylerinin orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ortaöğretim öğretmenlerinin örgütsel atalet düzeylerinin medeni durum, öğrenim durumu ve mezun olunan okul türü değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği; ancak örgütsel atalet düzeyleri ile cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, bulundukları okuldaki görev süresi değişkenlerine göre anlamlı farklılığın olduğu belirlenmiştir. Inertia is generally defined as the tendency to remain with the status quo and monotony, the resistance to change, laziness and ineffectiveness. Inertia is considered as a major barrier to the development of organizations and individuals. The aim of this research is to investigate the organizational inertia levels of high school teachers and the relations between the organizational inertia levels of teachers according to the variables of gender, age, marital status, occupational experience, years at the current school, academic qualifications and the school type which they graduated from.The target population of the research is composed of 752 teachers who work at high schools in Bayrampaşa district of İstanbul during 2013-2014 academic year. To gather the required data; `Organizational Inertia Scale` adapted into Turkish by Çankaya (2010) was used as a data collection instrument. The collected data was analyzed by using the techniques such as arithmetic average, standart deviation, t- test, Anova (One-Way Variance Analysis) and Post-Hoc Scheffe tests.The result of the research indicated that high school teachers have `medium` level of organizational inertia. Besides, there is no significiant difference between the high school teachers' level of organizational inertia according to the variables of marital status, academic qualifications and school type which they graduated from. However, this study brought out that different gender, age, occupational experience and years at the current school variables contribute to make significant differences in high school teachers' level of organizational inertia.
Collections