Birinci sınıfta öğrenim görmekte olan (60-71 ve 72-84 aylık) öğrencilerin okul olgunluğu düzeyleri ve bu öğrencileri okutmakta olan öğretmenlerin gözlediği okula uyum ve sınıf yönetimi sorunları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, 60-71 ay yaş aralığında birinci sınıfa başlayan öğrencilerin okul olgunluğu düzeylerini belirlemek ve farklı yaş kategorilerindeki (60-71 ve 72-84 ay) öğrencileri okutan öğretmenlerin gözlediği okula uyum ve sınıf yönetimi sorunlarını görmek amacıyla nicel verilere dayalı tarama modelinde betimsel bir çalışmadır.Araştırmanın çalışma evrenini, Tekirdağ ili merkez ilçesinde 2012-2013 eğitim- öğretim yılında ilkokula yeni başlamış olan 60-71 ve 72-84 ay yaş aralığındaki öğrenciler ve bu öğrencilerin eğitim-öğretiminde görevli, birinci sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri 133 öğretmen ve 64 birinci sınıf öğrencisinden elde edilmiştir.Araştırmanın verileri iki ayrı ölçme aracı yardımıyla toplanmış, farklı yaş kategorilerindeki (60-71 ve 72-84 ay) öğrencilerin okul olgunluğu düzeylerini belirlemede `Bahçeşehir Okula Hazırlık Testi` (BOHT) kullanılmıştır. Farklı yaş kategorilerindeki öğrencileri okutmakta olan birinci sınıf öğretmenlerinin yaşadığı çocukların okula uyum ve sınıf yönetimi sorunları, araştırmacı tarafından geliştirilen `Öğretmen Sınıf Yönetimi ve Çocukların Okula Uyum Ölçeği` ile elde edilmiştir. Veriler bilgisayar ortamında SPSS 13 paket programı ile çözümlenmiştir.Araştırmanın verilerinin çözümlenmesinde t Testi ( Bağımlı Örneklemler t Testi, Bağımsız Örneklemler t Testi ), F Testi ( ANOVA), Tukey HSD (Post Hoc Analizi); non parametrik testlerden, Kruskal Walles H Testi, Ki-Kare (Chi-Square), Mann Whitney U Testi teknikleri kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlar özetle aşağıda sunulmuştur.60-71 Ay yaş aralığındaki çocukların Akademik Başarı Toplam Puanları 21,73 ve 72-84 ay yaş aralığındaki çocukların ise 27,46 olduğu görülmüştür. 60-71 ay yaş aralığındaki çocukların, testin ölçtüğü beceri alanları ile ilgili olarak Orta düzeyde ve/veya büyük oranda Başlangıç düzeyinde oldukları, bu çocukların Okul olgunluğularının desteklenmesi gerektiği; 72-84 aylık çocukların ise hem Başlangıç hem de Orta düzey kriterlerini yerine getirdiği ve okula akademik olarak hazır oldukları görülmüştür.Çalışma grubunu oluşturan çocukların `örüntü oluşturma`, `ses bilgisi`, `renk`, `şekil` ve `toplam` puanlarının anlamlı olarak farklılaştığı; 72-84 aylık çocukların örüntü oluşturma, ses bilgisi, renk, şekil ve toplam puanları açısından 60-71 aylık çocuklara göre daha olgun oldukları görülmüştür.60-71 ay yaş aralığındaki çocukların okula uyum sorunları eğitim öğretim etkinlikleri sırasında sürekli oyun oynamak isteme, öğretmenlerinden sürekli yardım bekleme, küçük kasları kalem tutup yazı yazacak olgunluğa ulaşmadığı için çabuk yorulma şeklindedir. Sınıf yönetimi sorunları ise sık sık izinsiz konuşma, sırasında sürekli kıpırdanma, düzgün oturamama, derste anlatılanlara odaklanamama, sırasını bekleyememe, ders esnasında dersle alakası olmayan sorular sorma, derste ayağa kalkma ve sınıf içinde izinsiz gezinmedir.72-84 ay yaş aralığındaki çocukların okula uyum sorunları, ara sıra sürekli oyun oynama isteği duymaları; nadiren öğretmeninden sürekli yardım bekleme, çabuk yorulma, okula ve derse ilgisiz olma, küçük kaslarının gelişmemesi, sık sık karın ağrısı şikayeti ile gelme, okul ve ders algısı oluşmaması, derse geç gelme, zaman algısının oluşmaması iken sınıf yönetimi sorunlarını ara sıra izinsiz konuşma, nadiren de olsa başkalarının dikkatini dağıtarak dersi dinlemesini engelleme, büyük yaş çocuklarının küçük yaştakileri ezme eğilimi, sırasında sürekli kıpırdanma oluşturmaktadır.Çocukların yaş kategorilerine göre (60-71 ve 72-84 aylık) okula uyum ve sınıf yönetimi sorunlarına dair öğretmen görüşleri arasında, 72-84 aylık çocukların lehine olacak şekilde istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur.Öğretmenlerin cinsiyetlerine, medeni durumlarına ve öğrenim düzeylerine göre 60-71 ve 72-84 aylık çocukların okula uyum ve sınıf yönetimi sorunlarına dair görüşleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır (p>0,05).Öğretmenlerin yaşlarına göre 60-71 aylık çocukların okula uyum ve sınıf yönetimi sorunları ile 72-84 aylık çocukların sınıf yönetimi sorunlarına ilişkin görüşleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark (p>0,05) bulunmazken 72-84 aylık çocukların okula uyum sorunları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0,05). Öğretmenlerin birinci sınıf okutma deneyimlerine göre 60-71 aylık çocukların okula uyum ve sınıf yönetimi sorunlarına ilişkin görüşleri istatistiksel olarak farklılaşmazken (p>0,05) 72-84 aylık çocukların aleyhine olacak şekilde, okula uyum ve sınıf yönetimi sorunlarına ilişkin görüşleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0,05). This research is a descriptive study. Via the model of quantitative-based detection it is intended to determine the academic maturity level of the students started to study in the first grade and the problems about the adaptation to school and class administration, observed by the teachers, who have been teaching different students among various age categories (60-71 and 72-84 months).Target population of the research are the students in the age of 60-71 and 72-84 months, just started to study in Tekirdağ metropolis in the education-teaching term of 2012-2013 and the first-grade teachers of these students. The research's data is obtained from 133 teachers and 64 first-grade students.The data of the research have been collected by the help of two different quantification means. In the determination of the academic maturity level of the students from different age categories (60-71 and 72-84 months), `Bahçesehir's Test on Preparation to School` (BOHT) has been used. Teachers', who have been teaching different students among various age categories, problems about adaptation to school and class administration have been obtained by the scale, named as `Scale on Class Administration of Teacher and Adaptation of the Children to School`, developed by the reseracher. Data have been analyzed by the packaged software SPSS 13 in the computer. In analyzing the research's data, t Test (Dependent Samples t Test, Independent Samples t Test), F Test (ANOVA), Tukey HSD (Post Hoc Analyze); Kruskal Walles H Test, Ki Kare (Chi-Square), Mann Whitney u Test have been used among the non-parametric tests. Results obtained from the research are presented below in brief. It is seen that Total Academic Success Points of the students in the age of 60-71 months is 21,73 and 72-84 months is 27,46. It is observed that students in the age of 60-71 months are in the level of Intermediate and/or majorly Preliminary, these students' academic maturity have to be supported; students in the age of 72-84 months are both in the level of Preliminary and Intermediate and they are ready to study in the school academically.It is seen that points of the working group on `forming a pattern`, `audio information`, `color`, `form` and `sum` have differentiated meaningfully; the students in the age of 72-84 months are more mature than the students in the age of 60-71 months in terms of forming a pattern, audio information, color, form and sum. Problems of the students in the age of 60-71 months about adaptation to school are as willing to play progressively in the process of education-teaching, anticipating help progressively from teachers, getting tired quickly due to the lack of strength of their small muscles in order to write. As to the problems about the class administration are talking usually without permission, moving on their desks progressively, asking questions without any connection about the course, standing up at the time of course and rambling without permission in the classroom. Problems of the students in the age of 72-84 months about adaptation to school are occasionally playing will progressively; rarely anticipating help from teachers progressively, getting tired quickly, dismissiveness to school and course, undeveloped small muscles, frequently ailment of stomach ache, nonformation of school and course imagination, being late to course, nonformation of time imagination. As to the problems about the class administration are talking without permission occasionally, causing the other students to lose their concentration and preventing to listen to the teacher rarely, tendency of the elder students' pressure to the younger students and wriggling on their desks progressively.Among the ideas of the teachers about the problems on adaptation to school and class administration in terms of the students' age categories, it is obtained a meaningful statistical difference in favor of the students in the age of 72-84 months. There haven't been obtained any important difference among the ideas about adaptation to school and class administration of the students in the age of 60-71 and 72-84 months according to the teachers' sex, marital status and education level (p>0,05).There isn't any meaningful statistical difference between the problems of the students in the age of 60-71 months on adaptation to school, class administration and the problems about class administration of the students in the age of 72-84 months (p>0,05) in the ideas of the teachers but a meaningful statistical difference is obtained about the problems of the students in the age of 72-84 months on adaptation to school according to teachers' age (p<0,05).The ideas of the teachers on the problems of the students in the age of 60-71 months about adaptation to school and class administration haven't been differentiated statistically (p>0,05) but a meaningful statistical difference is obtained between the ideas about adaptation to school and class administration as to the disadvantage of the students in the age of 72-84 months according to their experience on teaching first-grade students (p<0,05).
Collections