Milli Eğitim Bakanlığı toplam kalite uygulamalarının yöneticiler tarafından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplam Kalite Yönetimi bir değişim ve dönüşüm aracıdır. Bununla birlikte en önemli yönetsel etkililik araçlarından biridir. Toplam Kalite Yönetimi ilk olarak örgütsel gelişme, ikinci olarak yönetsel bir uygulamadır.Bu araştırma iki temel yapı üzerine kurgulanmıştır. Birincisi nitel araştırma, ikincisi bu nitel araştırmadan çıkan sonuçlar üzeriden elde edilen bilgi toplama ölçeği üzerinden nicel araştırmadır. Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı merkez teşkilatında TKY'den sorumlu üst düzey yöneticilerin TKY uygulamalarının değerlendirilmesine ait nitel bir çalışmanın sonuçlarını Tekirdağ ilinde görev yapan okul ve kurum yöneticileri üzerinde nicel olarak yordamlanması ile Milli Eğitim Bakanlığı toplam kalite uygulamalarının yöneticiler tarafından değişik alt boyutları ile değerlendirmelerini belirleyerek başta bakanlık ve merkez teşkilatındaki yöneticiler olmak üzere bu konuda çalışma yapan kişi, kurum ve kuruluşlara kaynaklık edebilecek bazı verilerin ortaya konulması amacıyla yapılmıştır.Bu doğrultuda çalışmanın kapsamı içinde kalan Tekirdağ ilinde görevli 321 okul ve kurum yöneticisinin görüşlerini belirlemek için TKY'nin alt boyutları ile ilgili 51 madde ve kişisel bilgileri içeren bir anket geliştirilip, geçerliliği ve güvenirliliği sağlandıktan sonra uygulanmıştır.Yapılan analizlerde yöneticiler toplam kalite yönetimini değişik oranlarda yeterli bulmaktadırlar. Yönetim süreçlerine katkısı faktörü açısından `TKY uygulamaları, sorunları çalışanlarla ortak kararlar alarak çözmeyi sağlamıştır` en yüksek, üst yönetimin desteği ve ödül süreci açısından `TKY uygulamaları, okul/kurumumuzda ödüllendirilen personel sayısını artırmıştır` en düşük oranda yeterli bulunmaktadır. Ayrıca, okul ve kurum yöneticilerinin toplam kalite yönetimi uygulamalarının değerlendirilmesinde yönetim süreçlerine katkısı, kurumsal kapasite, yayılım ve yönetici yeterliliği, üst yönetimin desteği ve ödül süreci faktörleri ile mesleki kıdem değişkeni arasında anlamlı farklar gözlenmiştir. Başka bir ifade ile Milli Eğitim Müdürlüğü yöneticilerinin okul kurum yöneticilerine göre TKY uygulamalarını değerlendirmede tüm boyutları ile okul kurum yöneticilerine göre daha yeterli görmektedir.Cinsiyet değişkenine göre deneklerde yönetim süreçleri faktörü açısından anlamlı farklar ortaya çıkmaktadır. Erkek deneklerin kadın deneklere göre yönetim süreçlerine katkısının daha yeterli olduğunu görmektedir. Ayrıca, kurumsal kapasite, yayılım ve yönetici yeterliliği, üst yönetimin desteği ve ödül süreci faktörleri ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı farklar ortaya çıkmıştır. Kadın denekler erkek deneklere göre kurumsal kapasite, yayılım ve yönetici yeterliliği, üst yönetimin desteği ve ödül süreci faktörlerini daha yeterli görmektedir.Eğitim durumu değişkeni ile okul ve kurum yöneticilerinin toplam kalite yönetimi uygulamalarının değerlendirilmesinde yayılım ve yönetici yeterliliği faktörü arasında anlamlı farklar ortaya çıkmaktadır. Buna göre doktora eğitimi almış okul kurum yöneticileri, yüksek lisans, lisans ve ön lisans eğitimi almış yöneticilere göre yayılım ve yönetici yeterliliğini daha yeterli bulmaktadır. Total quality management is a tool for change and transformation. However, it is one of the most important managerial effectiveness tools. Total quality management as organizational development, first as a second managerial practice.This research is based upon two fundamental structure. First of all, the results of this qualitative research, qualitative research, the latter has obtained through quantitative research collection of information scale.In this study, the Ministry of national education, the Central Organization of the TQM for top executives belong to the evaluation of the results of a qualitative study on TQM practices of Tekirdağ province who served as school and corporate managers on the total quality of the Ministry of national education with yordamlanması quantitative applications at lower sizes with different evaluations by administrators by setting the Ministry and working with this subject, including Central Administration executives, putting some of the data that can appear institutions and organizations be undertaken.In this respect, in the province of Tekirdag, remaining within the scope of the study is tasked to determine the views of the administrator of the school and institution 321 TQM is related to the lower dimensions 51 item and the validity of a questionnaire containing personal information could be improved, and the reliability is implemented.The analysis of executives find enough different proportions of total quality management. In terms of the management processes of the contribution factor `TQM practices, problems to solve, taking common decisions with the employees provided the` highest, top management support and reward in terms of the process of `TQM practices, increased the number of staff in the school are rewarded in our institution` lowest/highly enough. In addition, school and institution administrators in evaluating management processes contributed to total quality management, institutional capacity, propagation and executive competence, top management support and award process was observed with significant differences between rofessional seniority variable factors. In other words, with the Directorate of national education according to the school institution managers managers TQM applications in all sizes with more than enough school premises managers.According to the gender variable in terms of meaningful differences in management processes factor are emerging. Male subjects according to the contribution of the management processes is more than enough female subjects. In addition, institutional capacity, propagation and executive competence, top management support, and the differences between the gender variable with the award process factors has emerged. Female subjects according to the institutional capacity of male subjects, spread, and the administrator of top management support and award process, the adequacy of the factors more than enough.Education, school and institution administrators with the variable total quality management practices in the evaluation of the differences between the administrator and the adequacy of the spread factor emerges. Accordingly, PhD training, undergraduate and graduate, the school institution managers, associate degree education according to spread more than enough administrators and executive competence.Assessment.
Collections