Eğitim yöneticilerinin Milli Eğitim Bakanlığının örgüt yapısındaki değişikliğe ilişkin bakış açıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Milli Eğitim Bakanlığının tarihine bakıldığında organizasyon yapısında sürekli değişiklikler yapıldığı veya yapılmaya çalışıldığı görülmektedir. Benzer yapılanma çalışmalarından biri de; 14 Eylül 2011 tarihli ve 2854 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamedir. Bu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığının örgüt yapısındaki değişikliklerle ilgili olumlu ve olumsuz yönlerin ve önerilerin Bakanlığın taşra örgütünde görevli eğitim yöneticilerinin görüşleri açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Millî Eğitim Bakanlığı Taşra Örgütünde görev yapan eğitim yöneticilerine sekiz açık uçlu sorudan oluşan bir soru formu kullanılarak nitel bir çalışma yapılmıştır. Ankete verilen cevaplar içerik analizi ile çözümlenmiş ve verilerin yüzde frekans değerleri ile örnek cevaplar verilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler ışığında MEB örgüt yapısındaki değişiklikler, eğitim yöneticilerinin büyük bir çoğunluğu tarafından olumlu ve yerinde bir karar olarak görülmektedir. Bunun yanı sıra katılımcılardan alınan görüşlere göre uygulamada birtakım problemlerin ortaya çıkacağı endişeleri tespit edilmiş ve bunların çözümüne ilişkin çeşitli öneriler ifade edilmiştir. MEB Taşra Örgütünde görevli eğitim yöneticilerinin bu konudaki görüşleri örgüt modeli üzerinde çalışma yapanlara ve özellikle karar alma noktasında sorumluluk sahibi üst kademe yöneticilere yol göstermesi bakımından önem arz etmektedir.Anahtar Sözcükler: Örgüt, Yönetici, Değişim, Kanun Hükmünde Kararname. When the history of Ministry of National Education (MoNE) is examined, it is seen that the organizational structure of MoNE was changed or tried to be changed many times. One of them was Decree Law No.652:`MoNE's Organizational Structure and Administrative Functions` that was published in Official Newspaper Number 2804 and was inured on 14th September, 2011.The aim of this study is to evaluate opinions of the educational administrators who worked at MoNE as a charged person about positive and negative sides of changing in organizational structure of MoNE. The question form that is consisted of eight open-ended questions is given to the subjects and qualitative search is done. The answers of the questionnaire is analyzed using context-analyze and frequency-percentage values.In the light of the data, it is clearly seen that most of the educational administrations says it is positive and fully justified decision. Besides this, according to the opinions of the subjects, it is obviously seen that in the implementation process, there can be some problems. For the solving of these problems, a lot of advices are said. The importance of this study, it will help top-level executives to show the way how they can manage the works on organizational structure model.Key words: Organizational Structure, Administration, Changing, Decree Law.
Collections