Türkiye ile Avrupa Birliği mesleki eğitim politikalarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı, Türkiye ile Avrupa Birliği Mesleki Eğitim Politikalarının araştırılarak değerlendirilmesidir. Çalışma kapsamında, Avrupa Birliği Mesleki Eğitim Politikaları ve Uygulamaları incelenmiş ve bunlara yönelik Türkiye'nin yaptığı yasal ve yönetsel çalışmalar tespit edilmeye çalışılmıştır.Teknolojik gelişmelerin çok hızla arttığı günümüzde, bu hıza ayak uydurabilecek eğitimli insan kaynağına ihtiyaç artmıştır. Bu nedenle eğitimli insan kaynağının yetiştirilmesi için mesleki ve teknik eğitimin de önemi artmıştır. Türkiye'nin gelişen teknoloji ve bilgi birikimine sahip olabilmesi için, AB ortak standartlarını uygulayarak rekabet ortamlarında mücadele edebilecek mesleki ve teknik eğitimin ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünü yetiştirmesi gerekmektedir. Türkiye ilk olarak AB mesleki ve teknik eğitim politikalarına uygun yasal ve yönetsel çalışmalar yapmıştır. Bunun yanında AB'ye üyelik sürecinde kurumsal olarak değişiklikler ve yenilikler yapmıştır. Yasal ve yönetsel değişikliklerin yapıldığı süreçte, çok önemli projelerin planlanarak hayata geçirilmesiyle AB'nin mesleki ve teknik eğitim politikalarının uygulanması ve yaygınlaşması sağlanmıştır.AB ülkelerinin mesleki ve teknik eğitim sistemleri arasında belli bir standart olmamasına rağmen, ortak bir görüşte anlaşmaktadırlar.Araştırma altı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde araştırmanın kuramsal çerçevesini oluşturan bilgiler ve sorun ile ilgili alan yazından yararlanılarak elde edilen bilgilerin paylaşımı, problem durumu, problem cümlesi, alt problemler, araştırmanın önemi, sayıltılar, sınırlılıklar ve tanımlar vardır. İkinci bölümde araştırmanın yöntemi, evren örneklem, ve verilerin toplanması ele alınmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde Avrupa Birliği'nde mesleki ve teknik eğitim, AB eğitim politikalarının tarihsel süreci, Avrupa Birliği'nin kurumları, Avrupa Birliği'nin mesleki ve teknik eğitim kurumları, Avrupa Birliği'nin mesleki ve teknik eğitim politikalarının ortak Avrupa araçları, Avrupa Birliği'nde uygulanan eğitim programları projeleri ve Avrupa Birliği Mesleki standardizasyon ve sertifikalandırma işlemleri ele alınmıştır. Çalışmanın dördüncü bölümünde ise Avrupa Birliği'nde uygulanan eğitim programları ve projenin Türkiye'ye yansımaları, Avrupa Birliği mesleki ve teknik eğitim politikalarına uyum için alınan kararlar ele alınmıştır.Beşinci bölümde araştırma bulgularına yer verilmiştir. Altıncı bölümde ise araştırma sonuçları ve öneriler yer almaktadır. The aim of this thesis, Turkey and the European Union is evaluated by the investigation of Vocational Training Policy. In the study, the European Union Vocational Education Policies and Practices in Turkey are examined and related to them his legal and administrative studies have tried to determine.Technological developments have increased very rapidly nowadays, you can keep up with this pace has increased the need for trained human resources. Therefore, for the cultivation of trained human resources, the importance of vocational and technical education has increased. Turkey's evolving with technology and knowledge, to be competitive environment by implementing common standards in the EU will be able to tackle the needs of vocational and technical education to train skilled manpower is required.Turkey from the EU vocational and technical education policy is made in accordance with the legal and administrative work. In addition, the EU accession process has made institutional changes and innovations. Legal and administrative changes made in the process, is very important to the implementation of projects planned EU policies and implementation of vocational and technical education is to be widely used .Between the technical and vocational education systems of the EU countries there is no specific standard, although they are agreed on a common vision.Research consists of sixsections. In the first chapter the theoretical framework for information and issues related literatüre utilizing the obtained information sharing, problem situation, the problem statement, sub-problems and the importance of research, assumptions, limitations and definitions are. In the second part of the research methods, population sampling, and data collection aren discussed.The third chapter in the European Union vocational and technical education, EU education policies of the historical process, then European Union's institutions, the European Union'svocationalandtechnicaltraininginstitutions, the European Union's vocational and technical education policies of common European tools of the European Union's implementation of projects and the training programs of the European Union Occupational standardization and certification process are discussed. In the fourth part of thestudy, educational programs and projects implemented in the European Union reflections in Turkey, the European Union to adapt to technical and vocational education policy decisions are discussed.In the fifth chapter of the research findings are presented. In the sixth chapter the research findings and recommendations are included.
Collections