Küreselleşme sürecinde yerel yönetimlerin değişen rolü ve eğitim sistemine yansımaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim sistematiğinde, sürekli gelişen ve gittikçe küçülen dünyada hâlâ merkeziyetçi bir yönetim anlayışına sahip ülkeler söz konusudur. Türkiye'de özellikle eğitimin finansmana ve yönetimine dayalı acil çözüm bekleyen birtakım sorunlar, bürokratik yapılanmanın getirdiği hantallığa takılmakta bu da eğitim kurumlarında çözümü bir hayli güç sorunlarla (Gordion Düğümü gibi) karşılaşmamıza neden olmaktadır. Bu durumunun sürdürülebilirliği söz konusu değildir. Çözüm yolu ise, artık klasik, hantal merkezi bürokratik yapılanmada köklü bir değişikliğe gidilmesi gerektiğini göstermektedir. Bu açıdan bakıldığında demokratik dünyanın uzun yıllardır benimsediği ve uygulamaya soktuğu eğitimde yerinde yönetim anlayışıyla yerel yönetimlere yeni yetki ve görevler verilmesi meselesini tartışmamızı gerektirmektedir. Education in a systematic, constantly evolving and increasingly shrinking world countries still have a centralized approach to management is concerned. In Turkey, especially education financing and management based on the urgent to be solved a number of problems, bureaucratic restructuring brought clumsiness and attached to it in educational institutions solution to a very difficult problems (Gordian knot, etc.) to encounter causes. The sustainability of this situation is not the case. If remedy, now classic, cumbersome bureaucratic center embodiment illustrates a fundamental change should be sought. From this perspective, the democratic world has embraced and put into practice for many years, on-site management with an understanding of the training and tasks given new powers to local authorities require us to discuss the matter.
Collections