Göçe bağlı olarak ilk ve orta okullarda yaşanan sorunlara ilişkin yönetici görüşleri: Karabağlar örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Göçün yoğun olarak yaşandığı bölgelerdeki ilkokul ve ortaokullarda çalışan yöneticilerin sorunlarını tespit etmeyi amaçlayan bu çalışmada okul yöneticileriyle görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerde yarı yapılandırılmış görüşme formları uygulanmıştır. Görüşmeler sonucunda elde edilen bulgular içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiş ve yorumlanmıştır.Araştırmanın çalışma evrenini, İzmir İli'ne Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinden göç etmiş ailelerin çocuklarının yoğun olduğu okullarda çalışan yöneticiler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini İzmir'in Karabağlar İlçesinde bulunan 4 ilkokul ve ortaokul(aynı bahçede hem ilkokul hem de ortaokul birlikte eğitim-öğretim yapmakta)ile bu okullarda çalışan yöneticiler oluşturmaktadır. Yönetici görüşlerinden elde edilen bulgulara göre; velilerin eğitim düzeyi düşüktür, çoğu okuma-yazma bilmemektedir. Velilerin bazıları dil sorunu yaşadığından iletişim sorunları yaşanmaktadır. Çocuk işçiliği ve bundan kaynaklı okula devam sorunları yaşanmaktadır. Okulların fiziki donanımı yetersizdir. Öğretmenler bu okulları il dışından gelmede bir basamak olarak görmekte ve sürekli bir öğretmen değişikliği yaşanmaktadır. Ayrıca velilerin okula karşı aidiyet geliştirmemesi ve önyargılı oluşu iletişim için ciddi bir sorun teşkil etmektedir. Yöneticiler, yaşanılan sorunların çözümüne yönelik; veli ile iletişimi arttırmak için rehberlik servisiyle beraber çeşitli seminerler düzenlenmesi, sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliğine gidilmesi, sağlık kuruluşlarıyla birlikte veli ziyaretleri yapılması ve yaşam koşullarını daha yaşanabilir kılmak adına velilere çeşitli eğitimlerin verilmesi, okulun; veli, öğretmenler ve öğrenciler için çekici hale getirilmesi, devletin göç ve eğitim politikasına ilişkin önlemler geliştirmesi gerektiği şeklinde çeşitli önerilerde bulunmuşlardır. Interviews were performed with the principals and vice principals of the primary and secondary schools which are in areas where immigration was seen. Semi-structured interview forms were applied on these intreviews. The findings obtained from the interviews were analyzed and interpreted by using content analysis method.The scope of research work was focused on the executives of schools which contain the children of the familis that were migrated from eastern and southeastern regions to Izmir. The sample of the research has 4 elementary and secondary school in Karabaglar-Izmir including the executives who works in these schools (Elementary school and secondary schools are educating together in these schools). According to the findings from the executive's opinions; students' parents are undereducated, most of them can't read and write. Communication is a problem due to not knowing Turkish. There are attendance problems due to child labor. Schools' education equipment is not sufficient. Teachers see these schools as a way to relocate from rural areas and there is a continuous teacher rotation. Furthermore parents don't feel connected to the schools and they are prejudiced. These cause a serious problem for communication.School executives suggested various solutions to the problems; arranging various seminars with guidance service to improve communication with students' parents, cooperating with civil society organizations, arranging home visits with medical professionals and educating parents to improve their life standards, making the school attractive for students, parents and teachers, improving government's immigration and education policies.
Collections