Meslek dersleri öğretmenlerinin buluş yoluyla öğretim stratejisi hakkında görüşleri: Beşikdüzü örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Trabzon ili Beşikdüzü ilçesinde görev yapan meslek dersi öğretmenlerinin buluşyoluyla öğretim stratejisi hakkındaki görüşlerini ortaya koymak amacı ile yapılan bunitel çalışmanın evreni, 2013-2014 öğretim yılında, Trabzon ili Beşikdüzü ilçesindebulunan mesleki ve teknik eğitim kurumlarında görev yapan meslek dersiöğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan anket 35 meslek dersiöğretmenine uygulanmıştır. Anketin ilk bölümü kapalı uçlu 4 sorudan, diğer 4 bölümüise açık uçlu 18 sorudan oluşturulmuştur. Araştırma sonunda özetle; meslek dersleri öğretmenlerinin buluş yoluylaöğretim stratejisi hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olmadığı, konu ile ilgilieğitimlerinin yetersiz olduğu, buluş yoluyla öğretim stratejisi ile ilgili tutumlarınıngenel olarak olumlu olduğu, buluş yoluyla öğretim stratejisini uygulama düzeylerininyetersiz olduğu ve buluş yoluyla öğretim stratejisini uygularken çok sayıda güçlüklekarşılaştıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. The cosmology of this qualitative work done to reveal the ideas of the vocationallesson teachers working in BeĢikdüzü district of Trabzon city about discovery learningstrategy consists of vocational lesson teachers working in the vocational and technicaleducation institutions in Beşikdüzü district of Trabzon city in the 2013-2014 academicyear. The survey used in the research has been applied to 35 vocational lesson teachers.The first part ot the survey consists of 4 close-ended questions and the other 4 partsconsist of 18 open-ended questions. Briefly at the end of the research, it has been understood that vocational lessonteachers do not have enough information level about discovery learning strategy, theireducation about the subject is poor, their attitude about discovery learning strategy isgenerally positive, their application level of discovery learning strategy is poor and theyhave a lot of difficulties in applying discovery learning strategy.
Collections