60-72 aylık 1. sınıf öğrencilerinin okula hazır bulunuşluk düzeylerinin belirlenmesi (Öğretmen görüşlerine göre)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Her çocuk birbirinden farklı olduğu gibi, çocukların okula hazır bulunuşlukları da farklıdır. Çocuğun okula başlaması konusunda karar verirken takvim yaşının yanında bilişsel, dil, motor, öz bakım, sosyal ve duygusal gelişim alanlarının yeterliliği de dikkate alınmalıdır. Çocukların gelişim özelliklerini ilgilerini, ihtiyaçlarını, yeteneklerini ve çevre şartlarını bilmek ve karşılaştıkları problemler hakkında fikir sahibi olmak çocuğun okula uyumu açısından önemlidir.Okula başlama, zihinsel, bedensel, duygusal ve sosyal açıdan bir hazırbulunuşluk gerektirir. Çocuk okul yaşamına girmeye hazır olmalıdır. Okul yaşamına hazırlıklı olma, olgunlaşma ve öğrenme süreçlerinin bir sonucudur. Bu araştırmada 2012-2013 eğitim-öğretim yılında yürürlüğe giren 4+4+4 eğitim sisteminin getirdiği yeniliklerden biri olan çocukların ilkokula başlama yaşının veli isteği ile 60 aya kadar düşürülmesinin ortaya çıkardığı sonuçlar belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma 60-72 aylık öğrencilerin aynı sınıf ortamında bulunmaları ve bunlardan doğan problemlerin belirlenmesi doğrultusunda nelerin etkin olarak yapılacağını bilmek açısından önemlidir.Bu araştırmanın amacı, 60-72 aylık ilkokul 1. sınıf öğrencilerinin okula hazır bulunuşlukları ile ilgili öğretmen görüşlerini belirlemek; bu öğretmen görüşlerinin öğretmenlerin bazı değişkenlerine göre, anlamlı farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır.Bu araştırmaya İstanbul ili, Maltepe, Kartal ve Tuzla ilçelerindeki resmi ilkokullarda görev yapmakta olan birinci sınıf öğretmenleri katılmıştır. İlk olarak İstanbul ili, Maltepe, Kartal ve Tuzla ilçelerinde 52 (elli iki) devlet okulu random yoluyla belirlenmiş, bu okullarda görevli 317 birinci sınıf öğretmenine anket uygulanmıştır. Toplanan anketlerden on iki anket, hatalı doldurulmuş olmalarından dolayı, değerlendirme dışında tutulmuştur. Böylece 305 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmuştur.Bu çalışmanın sonuçlarında 60-72 aylık ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin okula hazır bulunuşlukları, bilişsel gelişim alanına göre ortalaması bazen, dil gelişimi alanına göre ortalaması bazen, motor gelişimi alanına göre ortalaması çoğunlukla, öz bakım gelişim alanına göre ortalaması bazen ve sosyal, duygusal gelişim alanına göre ortalaması da bazen düzeyinde olmuştur. Böylece öğretmenler beş gelişim alanına göre bu yaş grubu öğrencilerinin yetersiz olduğu belirtmişlerdir. Tüm gelişim alanlarda erkek öğretmenler bayan öğretmenlere göre daha olumlu görüş bildirmişlerdir. Kıdemli öğretmenler yeni öğretmenlere göre öğrenciyi daha iyi gözlemlemektedirler. Kıdemli öğretmenlerin deneyimlerinden dolayı bu durumu daha iyi gözleyerek bu yönde görüş belirtmişlerdir. Alt amaçlara göre elde edilen bu sonuçlarda, öğretmenlerin değerlendirmelerine göre 60-72 aylık 1.sınıf öğrencilerinin hazır bulunuşlukları, `bazen` düzeyinde olduğu belirlenmiştir. As each child is different from each other,so children's readiness for school is different.When deciding about child's starting school,apart from his/her calendar age ,his cognitive,language,self care,social and emotional efficiency of development areas should be taken into consideration.Knowing children's development features,interests,needs,abilities and environmental conditions and having idea about problems is important in terms of child's adapting to school.Starting school calls for readiness for school in terms of mental,physical,emotional andsocial.The child should be ready to enter school life.Being ready for school life is a result of maturing and learning process.In this study,it was tried to determine the results caused by bringing down child'starting school age up to 60 months with parent'reguest ,which is one of the innovations that 4+4+4 education system brought in 2012-2013 education year.The study is important in terms of 60 and 72 two months old sdudents being in the same class athmosphere and what can be done effectively in accordance with determinig problems arising from these.The objective of this study is to determine teachers' opinions about the first grade students'readiness for school and determine whether these opinions make meaningful difference according to teachers'varieties.In this study,the first grade teachers working in state school in districts of Kartal,Maltepe,Tuzla in İstanbul province.First of all,52 state schools in Maltepe,Kartal and Tuzla in İstanbul province were selected randomly and a questionaire was applied to 317 first grade teachers working in these schools.As two questionaires out of all collected was filled in wrongly,it was not evaluated, as a result,305 teachers made the samples of the study.In the results of this study,the readiness of 60-70 months old first grade primary school for school,it happened on the level ofthe avarage according to the cognitive developmental scope , sometimes the avarage according to language developmental scope,sometimes the avarage according to motor development, mostly the avarage according to self care development scope sometimes the avarage according to social, emotional.Therefore,the teacherrs stated that this age group of students were insufficient according to five developmental areas.In all developmental areas,male teachers mentioned more positive opinions compared to female teachers.Experienced teachers observe students better than new ones.Experienced teachers observe this situation and mentioned opinions thanks to their experiences.According to sub objectives,in these results reached according to teachers'assessments,readiness of 60-72 months old first grade students was determined to be on the level of some time.
Collections