Resmi okullarda okul aile birliklerinin okula ve okul-veli-öğrenci ilişkilerinin gelişimine katkısının incelenmesi ve işlevselliğinin arttırılması için iyileştirme yöntemlerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
RESMİ OKULLARDA OKUL AİLE BİRLİKLERİNİN OKULUN GELİŞİMİNE KATKISININ İNCELENMESİ VEİŞLEVSELLİĞİNİN ARTIRILMASI İÇİN İYİLEŞTİRME YÖNTEMLERİNİN ARAŞTIRILMASIBu araştırma ile resmi okullarda okul aile birliklerinin okulun gelişimine katkısınınincelenmesi ve işlevselliğinin artırılması için iyileştirme yöntemlerinin araştırılmasıamaçlanmıştır.Bu araştırmanın evreni 2013–2014 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Maltepeİlçesindeki farklı kademedeki resmi okullarda çalışan yönetici ve aile birliği üyeleridir.Evreni daha iyi temsil edeceği düşüncesiyle farklı sosyoekonomik çevrelerdekiokullardan `sistematik tesadüfi (katmanlı) örnekleme` yoluyla 154 yönetici ve ailebirliği üyesi araştırma örneklemine alınmıştır.Araştırmada veri toplamak amacıyla `Kişisel Bilgi Formu` ve `Okul Aile BirliğininOkulun Gelişimine Katkısını Belirleme Ölçeği (Dizbay, 2010)` kullanılmıştır.Ölçeklerden elde edilen veriler kodlanarak bilgisayar ortamında SPSS paketprogramıyla analiz edilmiştir. Ölçeğin birinci bölümüyle ilgili verilere ilişkin frekans veyüzde dağılımı alınmış, normal dağılım özelliği gösteren dağılımlar için parametrikanaliz teknikleri normal dağılımın görülmediği değişkenler için nonparametrik tekniklerkullanılmıştır. Bağımsız grup t testi, Kruskal Wallis-h testi ve Mann Whitney-u testlerikullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular şunlardır;Katılımcılar okul aile birliğinin okul gelişimine katkısının orta düzeyde olduğunudüşünmektedirler. Kadınlar aile birliğinin okul gelişimine katkısını erkeklere göre dahaolumlu değerlendirmektedirler. Kişilerin yaşlarına göre okul aile birliğinin okulungelişimine katkısının eğitim öğretim ile toplam ölçekte anlamlı bulunmazken personelişlerinde anlamlı bulunmuştur. 41 ve üzeri yaş grubunun daha olumludeğerlendirmelerde bulunduğu görülmüştür. Okul değişkenine göre personel işleri altboyutunda anlamlı farklılık bulunurken diğer alt boyutlarda anlamlı farklılıkbulunmamaktadır. Lisede çalışanlar ise en az olumlu düşünen gruptur. Mezuniyetlerinegöre tüm alt boyutlarda anlamlı farklılık bulmuştur. Lise mezunları en olumlu düşünengruptur. Medeni durum değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Çalıştıkları görev değişkenine göre tüm alt boyutlarda anlamlı farklılık bulunmuştur.Aile birliği üyeleri en olumlu düşünen gruptur. Müdür yardımcıları ise en olumsuzdüşünen gruptur. Daha önce aile birliklerinde görev alma durumuna göre anlamlıfarklılık bulunmuştur. Daha önce çalışanların çalışmayanlara göre daha olumludeğerlendirmeler yaptıkları görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Okul Aile Birliği, Okul Gelişimi, Okul Veli Öğrenci İlişkisiTarih: Nisan, 2015 ABSTRACTTHE RESEARCH IS TO UNDERSTAND THE CONTRIBUTION OF PTAS TO THE DEVELOPMENT OF PUBLIC SCHOOLS AND TO CONDUCTRESEARCH ON TOOLS ON HOW TO IMPROVE THE ADMINISTIRATION The goal of this research is to understand the contribution of PTAs to thedevelopment of public schools and to conduct research on tools on how to improve theadministration.The data of this research is being driven from Istanbul Maltepe district public schoolsstaff and PTA members of the 2013-2014 school year. In order to have a betterrepresentation of the demography 154 administrators and PTA members from varioussocio-economic neighborhoods have been selected `systematic randomly`.In order to collect data `personal information form` and the `scale to measurecontribution of PTAs to schools (Dizbay, 2010)` have been used.The collected data has been encoded and analysed with the SPSS packagingprogram. In the frist part frequency and percentage have been displayed in the scale, todisplay normal distribution parametric analyses techniques and nonparametricanalyses techniques have been used for variables outside of the normal distribution.For the independent group testing Kruskal Wallis-h test and Mann Whitney testhaven been used.Following results have been obtained with this research:The participants have the impression that the contribution of the PTA to the school isin intermediate level. Female participants see a higher contribution of the PTAs toschools compared to male participants. There is no correlation between the age andeducating however a correlation has been discovered for school staff. Participants whoare 41 and older have scored higher. Based on the school variable a meaningfuldifference has been discovered for school staff in the lower dimension however in theother lower dimensions no meaningful difference exists.High school staff scored least positively. Depending on graduation meaningfuldifferences have been discovered in the lower dimensions. High school grandauntsthink the most positive. No difference has been found based on marital status.Occupation showed meaningful differences. PTA members scored the highest. Assistantprincipals think the most negatively. A meaningful difference has been discovered if theparticipant had been a member of a PTA before. Previous members have compared tonew members a more positive impression.Key words: PTA, School Development, School Parent Student RelationsDATE:April, 2015
Collections