Halk eğitim merkezi kurslarına katılan kursiyerlerin beklentileri ve memnuniyet düzeyleri (Kastamonu ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
20. yüzyılın başından bu yana, dünyamız da sosyal, ekonomik ve kültürel olarakçok önemli değişim ve dönüşümlerin yaşandığı söylenilmektedir. Bu, değişim sürecinintüm kurumları etkilediği ifade edilmektedir. Genel manada eğitimin de, bu değişim vedönüşüm sürecinin dünyamızda meydana getirdiği yeni ekonomik ve toplumsalkoşullardan dolaylı ya da dolaysız biçimde etkilendiği belirtilmektedir. Bu etkilenmeneticesinde, eğitim sistemi yeni oluşan şartlara uyum sağlayabilmek adına kendi içindeciddi bir yapılanma süreci içerisine girdiği bilinmektedir.Bireylerin eğitim ihtiyaçlarının giderilmesi için oluşturulan eğitim sistemi; sondöneme kadar bu amacını gerçekleştirebilmek için gerekli olan yapılanmayı, örgüneğitim kurumlarını temel alan bir oluşumun üzerine inşa ettiği görülmektedir. Bu anayapının yanında, örgün eğitim sisteminin dışında kalanlar için de yaygın eğitimkurumlarından da eğitimi destekleyici ve tamamlayıcı birimler olarak faydalanmayı esasalan bir yöntemin benimsendiği gözlenmektedir.Yetişkin eğitimi programlarına katılımın yaygınlaştırılması, verilen eğitiminetkisinin sınanması, katılımcının eğitim programının sonuna kadar yüksekmotivasyonunun koruması ve terklerin önlenmesi, eğitim ortamlarınınstandardizasyonu, yetişkin ihtiyaçlarına göre çok çeşitli kursların düzenlenmesi,kurslarda görev alacak eğitimcilerin formasyonları, kurslardan mezun olanların işbulabilme imkânlarının araştırılması vb. konular çözülmesi gereken sorunlar olarakgünlük hayatta karşımıza çıktığı görülmektedir.Bu çalışma hayat boyu öğrenme yaklaşımı esas alınarak yürütülmüştür. Hayatboyu öğrenme yaklaşımının ülke genelinde uygulanmasını sağlayan yapılar Halk EğitimMerkezleridir. Bu çalışmanın amacı, Kastamonu ve ilçelerindeki; Halk EğitimiviiiMerkezlerinde açılan kurslara katılan yetişkinlerin beklenti ve memnuniyet düzeylerinindeğerlendirilmesi ve bazı değişkenler açısından aralarındaki ilişkinin incelenmesidir.Araştırma kapsamında, HEM kurslarına katılan yetişkinlerin beklentilerinin neler olduğunu bilmek; HEM etkinliklerine katılan kursiyerlerin İstek ve gereksinimlerine en uyguneğitim programını, bu programın uygulanacağı yeri ve zamanı en doğru biçimdebelirlemek; HEM kurslarına katılan kursiyerlerde zaman zaman görülen kursları terk etmedurumunun nedenlerini tespit ederek kursları yarım bırakma oranlarınındüşürülmesine katkıda bulunmak; HEM kapsamında gerçekleştirilen eğitim faaliyetlerinin ülke genelinde dahayaygın hale getirilmesine yönelik çalışmalara katkı sağlamak; HEM kursiyerlerinin açılan kurslardan beklenti ve memnuniyetlerininincelendiği bu nitel çalışma ile, ilgili yerel literatüre katkı sağlanmasını yanındayukarıda sıralanan faydaların elde edilebilmesine katkı sağlanmasıamaçlanmıştır.Kendi istek ve gereksinimlerine uygun programa katılan bir yetişkinin eğitimselgüdülenmesi de yüksek olacaktır. Etkin ve başarılı yetişkin eğitimi programlarıhazırlayabilmek için, yetişkin eğitimi konusunda çalışma yapan kişilerin yetişkininniçin bir programa katıldığını, programla ilgili güdülenmesine nelerin katkı sağladığınınaraştırılması gereklidir. Eğitilen ve gelişen bireyin ailesine ve topluma da katkısı dayüksek olacaktır. Eğitim düzeyi yüksek birey sayısı çoğalan toplumların, gelişimi dehızlanacaktır. Bu araştırma bu yararlar gözetilerek hazırlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Yaygın Eğitim, Kurs, Yetişkin eğitimi, Halk eğitim, ,Hayat boyu öğrenme, There have been important social, economic and cultural transformations in theworld since twentieth century. These transformations process affects all institutions.transformations in the world be affected. This influence, directly and indirectly affectedby training, has entered into a significant restructuring process Training needs ofindividuals, formal education, non-formal education institutions as well as providingongoing throughout life. M. E. B. Directorate of Apprenticeship and Non-FormalEducation courses in adult education centers, a variety of local governments, public andprivate institutions and non-governmental organizations and other organizations all thecourses and training activities can be handled within the framework of public education.This research and the satisfaction of Public Education Evaluation Centers Expectationsof adults participating in the courses conducted in order to drop. and today, thereflection of the change in the evaluation of adult education adult education institutionsin the future prediction about the possible structure were not available to work For thispurpose, the study group, in the academic year 2012-2013 includes people fromparticipating in Kastamonu-service training center. Scales of the universe of the studywas sent to all the participants. However, there is a return to some surveys, thesesurveys have not been included in the study.The promotion of participation in adult education programs, to test the effect ofeducation, participation in training programs maintain high motivation to end andprevent left, standardization of training environment, the regulation of a wide variety ofcourses based on adult needs, the formation of the task will be trainers in the courses,the possibilities of finding a job will graduate from the course topics to be investigatedand emerges as a problem to be solved.xThis study was conducted on lifelong learning institutions and the basic conceptof lifelong learning This study was conducted on lifelong learning institutions and thebasic concept of lifelong learning. examine the relationship between them in terms ofsome variablesWithin the scope of this research, it is recommended to Lifelong Learning (LLL) course to know the expectations of adultsparticipating Lifelong Learning (LLL) activities of the trainees and the appropriate trainingprograms to their needs, and to determine when the program operates in thecorrect format. Leaving course seen from time to time in the course trainees participating in theLifelong Learning courses provided by identifying the causes of the situation ofa certain decrease in the dropout rate half Lifelong Learning (LLL) become more common Across the country to providesupport for the activities conducted under the, Contribute to the relevant literature by conducting qualitative studies with LLLinstitution courses,At their request and it will be highly motivated to participate in appropriateeducational programs to the needs of an adult. To prepare for efficient and successfuladult education programs, the adults who work in adult education participated in theprogram, why it is necessary to investigate how a motivation of that. Trained anddeveloped people in the family and the community will contribute. More sophisticatedgrowing number of individual communities, will accelerate the development. Thisresearch has been prepared taking into consideration all these benefits.Keywords: Ministry of Education, Life-long learning, adult education, CommunityEducation, satisfaction
Collections