Ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarının bazı değişkenlere göre incelenmesi:Manisa ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ortaokullardaki öğrencilerin akademik başarılarını bazı değişkenlere göre incelemek amaçlanmıştır. Bu çalışma ile öğrencilerin akademik başarılarının, aldıkları derslere, cinsiyetlerine, taşınma durumlarına, aldıkları belgelere, sınıf düzeylerine ve TEOG puanlarına göre nasıl değiştiği incelenmiş olup, ilgili alana bir katkı sunacağı düşünülmüştür. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin akademik başarılarının bu değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmaması sunulmuş ve öğrenci başarılarının neden bu şekilde değişkenlik gösterdiğinin araştırılmasının önemi vurgulanmış, ilerleyen dönemlerde yapılacak eğitim planlamalarına kaynak teşkil edebileceği düşünülmüştür.Araştırma bulgularına göre; cinsiyet değişkenine göre öğrencilerin aritmetik not ortalamaları, ortak dersler olan Türkçe, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Fen Bilimleri, Matematik, Yabancı Dil puanları farklılaşmaktadır. Kız öğrencilerin aritmetik not ortalamaları, ortak dersler olan Türkçe, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Fen Bilimleri, Matematik, Yabancı Dil puanları erkek öğrencilerin puanlarından daha yüksektir. Taşınma durumu değişkenine göre öğrencilerin aritmetik not ortalamaları, ortak dersler olan Türkçe, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Fen Bilgisi, Matematik, Yabancı Dil puanları farklılaşmaktadır. Yerleşik öğrencilerin aritmetik not ortalamaları, ortak dersler olan Türkçe, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Fen Bilimleri, Matematik, Yabancı Dil puanları taşımalı öğrencilerin puanlarından daha yüksektir.Alınan belge değişkenine göre öğrencilerin aritmetik not ortalamaları, ortak dersler olan Türkçe, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Fen Bilimleri, Matematik puanları arasındaki fark anlamlıdır. Ortalama yetersiz ve 45'ten küçük notu var grubunda yer alan öğrencilerin puanları hariç, diğer grupların bütün puanları arasında fark vardır. Ayrıca alınan belge değişkenine göre öğrencilerin Yabancı Dil puanları arasında anlamlı fark vardır. Sıra ortalamalarına bakıldığında takdir alan grubun puanının oldukça yüksek olduğu görülmektedir. Öğrencilerin sınıf değişkenine göre Yabancı Dil, Matematik ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi puanları arasında anlamlı fark vardır. Sıra ortalamalarına bakıldığında 5. Sınıfların Yabancı Dil ve Matematik puanları en yüksek iken, 7.sınıfların Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi puanları en yüksektir.Alınan belge değişkenine göre öğrencilerin Sosyal Bilgiler puanları arasındaki fark anlamlıdır. Ortalama yetersiz ve 45'ten küçük notu var grubunda yer alan öğrencilerin puanları hariç, diğer grupların bütün puanları arasında fark vardır. Ancak sınıf değişkenine göre öğrencilerin Sosyal Bilgiler puanları arasındaki fark anlamsızdır.Öğrencilerin Sosyal Bilgiler puanları taşınma durumu ve cinsiyet değişkenine göre farklılaşmaktadır. Yerleşik ve kız öğrencilerin Sosyal Bilgiler puanları taşımalı ve erkek öğrencilerin puanlarından daha yüksektir. Öğrencilerin TEOG ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük puanları cinsiyet değişkenine göre farklılaşmaktadır. Kız öğrencilerin puanları erkek öğrencilerin puanlarından daha yüksektir.Öğrencilerin TEOG ve T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük puanları taşınma durumu değişkenine göre farklılaşmaktadır. Yerleşik öğrencilerin puanları taşımalı öğrencilerin puanlarından daha yüksektir.Bu araştırmada elde edilen sonuçların ortaokullarda çalışmakta olan yöneticilere, öğretmenlere, diğer alanlardaki yöneticilere, alana ve uygulayıcılara fayda sağlayacağı umulmaktadır.Anahtar Kelimeler : Taşımalı Eğitim, Akademik Başarı, Eğitim Planlaması In this study, it is aimed to analyse the success of the students who are in secondary school according to some variables. Within this study, it is considered that how academic successes of the students change according to lesson studied, genders, transportation status, documents obtained, grades and TEOG points will benefit to the relevant field. On the way of this aim, it is provided how transportational education effects academic success of the students change, and it is considered that this will be a sample for the education plannings in the future.According to research findings; the arithmetical averages of the students , the marks of the common lessons Turkish, Religious instruction, Science, Maths and Foreign Language have differentiated according to their gender. The arithmetical averages and the marks of Turkish, Religious Instruction, Science, Maths, Foreign language of female students are higher than male students.According to transportation variable; the arithmetical averages of the students, the marks of Turkish, Religious Instruction, Science, Maths and Foreign Language which are common lessons have differentiated. The arithmetical averages of settled students, the marks of Turkish, Religious Instruction, Science, Maths and Foreign Language which are common lessons are higher than the marks of the students who have been carried to school.According to the obtained document variable; the difference between the arithmetical averages of the students, the marks of the Turkish, Religious Instruction, Science, Maths, Foreign Language which are common lessons is meaningful. There is a difference between the marks of all groups except from the group of students whose averages are low and marks are lower than 45.Also, according to the obtained document variable ,there is a meaningful difference between the marks of foreign language. According to at grade average; it has seemed that the marks of the students who have testimonial document are fairly high.According to class variable of the students; there is a meaningful difference between the marks of Foreign language, Maths and Religious Instruction. When we look at the grade average ; while the marks of the Foreign Language and Maths are the highest in 5th grade, the marks of the Religious Instruction are the highest in 7th grade.According to the obtained document variable; the difference between the marks of Social Sciences are meaningful. There is a difference between the marks of all groups except from the group of students whose averages are inadequate and marks are lower than 45.But according to class variable ,the difference between the marks of the Social Sciences of the students is meaningless.The Social Science marks of the students are differentiated according to their transportation and sex variable. The social science marks of the settled and female students are higher than the male students and the students who have been carried.The History and TEOG marks of the students are differentiated according to sexes. The marks of female students are higher than the marks of male students.The history and TEOG marks of the students are differentiated according to transportation variable. The marks of the settled students are higher than the marks of students who have been carried to school.It's expected that the result of this study will benefit to the managers and teachers who work in schools and the managers who work in other fields, implementers.Keywords : Transportational Education, Academic Success, Education Planning
Collections